Yazarlar (3) |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Ekonomi, İskoç bilim adamı Adam Smith’in yazdığı “Ulusların Zenginliği” isimli klasik çalışmasından bu yana batı değerlerine dayalı olarak gelişmiştir. İktisadın merkezinde, içinde bulunduğu çevreyi ve içinde yaşadığı toplumu göz önünde bulundurmadan kendi yararına veya kârını önemseyen homoeconomicus birey vardır. Başka bir deyişle, iktisat, bencil bireyi araştırmaktadır. Dolayısıyla, ekonomik eğitimin insanları bencilleştirdiği varsayılabilir. Bu çalışmanın amacı, ekonomik eğitiminin öğrencileri daha bencil hale getirip getirmediğini araştırmaktır. Bu amaçla Kastamonu Üniversitesi'nde İktisadi ve İdari Bilimler ve İlahiyat Fakültesi dahil olmak üzere farklı fakültelerde öğrenciler üzerinde bir anket gerçekleştirilmiştir. İktisadi ve İdari Bilimler fakültesinde öğrenim gören öğrenciler, İktisat ile ilgili dersler almışken İlahiyat fakültesindeki öğrenciler almamışlardır. Bu sayede İktisat ve İlahiyat fakültelerdeki öğrencilerin … |
Anahtar Kelimeler |
Bildiri Türü | Tebliğ/Bildiri |
Bildiri Alt Türü | Tam Metin Olarak Yayınlanan Tebliğ (Uluslararası Kongre/Sempozyum) |
Bildiri Niteliği | Alanında Hakemli Uluslararası Kongre/Sempozyum |
Bildiri Dili | Türkçe |
Kongre Adı | 6. SCF International Conference on Economic Social Impacts of Globalization and Liberalization |
Kongre Tarihi | 11-10-2018 / 13-10-2018 |
Basıldığı Ülke | |
Basıldığı Şehir |