img
A comparative analysis of numbers and biology content domains between Turkey and the USA       
Yazarlar
Prof. Dr. Lütfi İNCİKABI Prof. Dr. Lütfi İNCİKABI
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Sinan Özgelen
Mersin Üniversitesi, Türkiye
Tjoe Hartono
Özet
Bu çalışma TIMSS' de Türkiye' den ve Amerika'dan katılan öğrenciler arasında başarı farkının en fazla olduğu Sayılar ve Biyoloji öğrenme alanlarının içeriklerinin Türkiye ve Amerika programlarında karşılaştırılmalı analizini amaçlamaktadır. Türk ve Amerika (New York State) ilköğretim programlarının incelenmesinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Karşılaştırmalı analizde TIMSS 2007'de bulunan sayılar ve biyoloji öğrenme alanları için Türkiye'de uygulanan Matematik Dersi Öğretim Programı ve Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programı ile Amerika için NYS Matematik ve Fen eğitimi öğrenme kazanımları belirlenmiştir. Çalışmanın sonuçları TIMSS'de bulunan sayılar ve biyoloji öğrenme alanlarına ait kazanımların varlığının, dağılımının ve vurgulanmasının Türkiye'deki ve Amerika'daki programlarda farklı olduğunu göstermektedir. Bu tür farklılıkların uluslararası sınavlar için öğrencilerin başarılarında ve ülkelerin sıralanmalarında nasıl rol oynadığı üzerinde tartışılmıştır.
Anahtar Kelimeler
Biology | Numbers | TIMSS
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Uluslararası alan indekslerindeki dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı International Journal of Environmental & Science Education
Dergi ISSN 1306-3065
Dergi Tarandığı Indeksler ERIC
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 01-2012
Cilt No 7
Sayı 4
Sayfalar 523 / 536
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
SCOPUS 4
TRDizin 2
Google Scholar 10

Paylaş