Yazarlar |
Prof. Dr. Lütfi İNCİKABI
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Sinan Özgelen
Mersin Üniversitesi, Türkiye |
Tjoe Hartono
|
Özet |
Bu çalışma TIMSS' de Türkiye' den ve Amerika'dan katılan öğrenciler arasında başarı farkının en fazla olduğu Sayılar ve Biyoloji öğrenme alanlarının içeriklerinin Türkiye ve Amerika programlarında karşılaştırılmalı analizini amaçlamaktadır. Türk ve Amerika (New York State) ilköğretim programlarının incelenmesinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Karşılaştırmalı analizde TIMSS 2007'de bulunan sayılar ve biyoloji öğrenme alanları için Türkiye'de uygulanan Matematik Dersi Öğretim Programı ve Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programı ile Amerika için NYS Matematik ve Fen eğitimi öğrenme kazanımları belirlenmiştir. Çalışmanın sonuçları TIMSS'de bulunan sayılar ve biyoloji öğrenme alanlarına ait kazanımların varlığının, dağılımının ve vurgulanmasının Türkiye'deki ve Amerika'daki programlarda farklı olduğunu göstermektedir. Bu tür farklılıkların uluslararası sınavlar için öğrencilerin başarılarında ve ülkelerin sıralanmalarında nasıl rol oynadığı üzerinde tartışılmıştır. |
Anahtar Kelimeler |
Biology | Numbers | TIMSS |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Uluslararası alan indekslerindeki dergilerde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | International Journal of Environmental & Science Education |
Dergi ISSN | 1306-3065 |
Dergi Tarandığı Indeksler | ERIC |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 01-2012 |
Cilt No | 7 |
Sayı | 4 |
Sayfalar | 523 / 536 |