img
A Comparative Analysis of Two English Coursebooks in Terms of Cultural Elements (Headway and English File)    
Yazarlar
Öğr. Gör. Özlem FAKAZLI
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Öğr. Gör. İlknur BAYTAR
Türkiye
Özet
Bu çalışma, İngilizcenin yabancı/ikinci dil olarak öğretiminde yaygın olarak kullanılan iki farklı İngilizce ders kitabındaki (Headway ve English File) kültürel unsurların karşılaştırmalı bir analizini yapmayı amaçlamıştır. Bu doğrultuda, Headway ve English File'daki tüm etkinlikler kültürel unsurların nasıl temsil edildiğini ortaya çıkarmak için incelenmiştir. Araştırma nitel araştırma olarak tasarlanmış ve veri toplama aracı olarak doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Ders kitaplarından elde edilen veriler içerik analizi yöntemiyle değerlendirilmiştir. Yapılan içerik analizi sonucunda English File'da Headway'e kıyasla daha fazla kültürel öğenin bulunduğu tespit edilmiştir. Sonuçlar farklılık gösterse de, çalışma genel olarak iki ders kitabında da hedef dilin kültürel öğelerinin baskın olduğu sonucuna varmıştır. Daha detaylı ifade edilecek olursa, her iki ders kitabında da hedef kültür ilk sırada yer alırken, onu sırasıyla uluslararası ve yerel kültür izlemiştir. Özetle, bu ders kitaplarında hedef kültür unsurlarına daha fazla yer verilmiştir. Elde edilen bulgulara dayalı olarak, öğrenenlerin kültürlerarası yeterliklerini geliştirmek için sadece hedef kültürün değil, diğer dünya kültürlerinin de ders kitaplarına entegre edilmesi önerilmektedir.
Anahtar Kelimeler
kültür,kültürel unsurlar,ders kitapları,yabancı dil eğitimi
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 2149-9683
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 12-2021
Cilt No 22
Sayı 3
Sayfalar 2259 / 2276
Doi Numarası 10.17679/inuefd.983302
Makale Linki https://dx.doi.org/10.17679/inuefd.983302