img
A CEFR-based Comparison of English and Turkish Language Teaching Course Books in Terms of Speaking and Writing Skills   
Yazarlar
Arş. Gör. Dr. İbrahim Fatih DEMİREL Arş. Gör. Dr. İbrahim Fatih DEMİREL
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Öğr. Gör. Dr. Özlem FAKAZLI Öğr. Gör. Dr. Özlem FAKAZLI
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışma, yabancı/ikinci dil öğretiminde anlatma becerileri (konuşma-yazma) açısından, Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programında (CEFR) yer alan yeterliliklerin dil öğretimi ders kitaplarında ne ölçüde yerine getirildiğini araştırmayı amaçlamaktadır. Bu amaçla, çalışmada yabancı/ikinci dil olarak İngilizce öğretim kitabı Headway ve yabancı/ikinci dil olarak Türkçe öğretim kitabı Yeni İstanbul; konuşma ve yazma etkinliklerinin CEFR yeterlilikleri ile uygunluğu açısından incelenmiş ve karşılaştırılmıştır. Bu noktada CEFR’de yer alan ‘üretim becerisi olarak yazma/konuşma’ ve ‘etkileşim becerisi olarak yazma/konuşma’ ayrımı etkinliklerin detaylı analizinde kullanılmıştır. İçerik analizinin sonucunda CEFR'nin uygulanması ve A2 düzeyi tanımlayıcıların temsili açısından her iki ders kitabında farklılıklar ve benzerlikler olduğu görülmüştür. Bu iki ders kitabının da CEFR referans alınarak geliştirildiği belirtilmesine rağmen, CEFR'de yer alan konuşma ve yazma becerileriyle ilgili öğrenme çıktılarına ‘etkileşim’ ve ‘üretim’ becerileri açısından aynı oranda ulaşamadıkları tespit edilmiştir. Temel olarak Headway’de ‘etkileşim’ becerilerinin; Yeni İstanbul’da ise ‘üretim’ becerilerin öncelendiği görülmüştür. Bulgular, iki ders kitabının da CEFR'yi A2 düzeyinde yansıtmak için revize edilmesi ve yeniden düzenlenmesi gerektiğini vurgulamaktadır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Uluslararası alan indekslerindeki dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Journal of Theoretical Educational Science
Dergi ISSN 1308-1659
Dergi Tarandığı Indeksler Journals Indexed in ERIC
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 04-2021
Cilt No 14
Sayı 2
Sayfalar 167 / 185
Doi Numarası 10.30831/akukeg.851117
Makale Linki https://doi.org/10.30831/akukeg.851117