img
Reflection on Reflection: EFL University Instructors’ Perceptions on Reflective Practices    
Yazarlar
Öğr. Gör. Dr. Özlem FAKAZLI Öğr. Gör. Dr. Özlem FAKAZLI
Türkiye
KURU GÖNEN SAFİYE İPEK
Türkiye
Özet
Öğretmenlerin yansıtmalı öğretim tecrübelerini incelemek, farklı yansıtmalı öğretim uygulamalarının sınıflarda nasıl işe yaradığına ışık tutmak için önemlidir. Bu çalışmanın amacı; üniversitede yabancı dili İngilizce olarak öğreten okutmanları farklı araçlar kullanarak yansıtmalı öğretim uygulamalarına katmak ve bu uygulamayla ilgili algılarını incelemektir. Bu amaçla, Türkiye’den sekiz İngilizce okutmanı bu çalışmaya katılmıştır. Bir eğitim sürecinden sonra, yansıtmalı öğretimin sistemli bir şekilde uygulanması için, sırasıyla yansıtmalı günlük, yansıtmalı video analizleri ve meslektaş ile görüşme yansıtmalı öğretim araçları olarak kullanılmıştır. Katılımcılar, bu yansıtmalı öğretim uygulamalarına katılmakla ilgili görüşlerini yazarak, bir algı anketine cevap vererek ve yarı yapılandırılmış görüşmelere katılarak yaşadıkları yansıtmalı öğretim tecrübesi üzerine yansıtmada bulunmuşlardır. “Sürekli Karşılaştırma Metodu” (Constant Comparison Method) kullanılarak yapılan nitel incelemeler, katılımcıların yansıtmalı öğretim uygulamalarının zaman ve çaba gerektirmesiyle ilgili bir kaç olumsuz görüş ortaya koymalarına rağmen, bu uygulamanın kendi öğretim uygulamaları üzerine bilinç kazanmak ve kendilerini değerlendirmelerini artırmak konusunda fayda sağladığını ortaya koymuştur. Ayrıca; katılımcılar, yansıtmalı öğretimin öğretmen gelişimi için etkili bir metod olduğunu, ve bunun değişik yollarla ya da araçlarla uygulanabileceğini farkına varmışlardır. Sonuçlar, sistemli bir şekilde uygulandığında, yansıtmalı öğretim uygulamalarının mesleki gelişime katkıda bulunabileceğini de göstermektedir. Bu çalışma, farklı ortamlardaki öğretmenlere etkili yansıtmalı öğretim uygulamaları düzenlenmesi için ümit verici sonuçlar ortaya koymaktadır.
Anahtar Kelimeler
reflective teaching practices | reflective tools | teacher education
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 1300-5340
Dergi Tarandığı Indeksler EBSCO
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 02-2017
Cilt No 32
Sayı 3
Sayfalar 708 / 726
Doi Numarası 10.16986/HUJE.2017025118
Makale Linki http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr/yonetim/icerik/makaleler/2322-published.pdf