Yazarlar (3) |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
![]() |
Özet |
Bir ülkenin kalkınmasında, eğitim en önemli faktörlerin başında gelmektedir. Öğrencilerin eğitim hayatlarında başarılı olmaları, onların ileride daha iyi bir iş bulmalarına, verimli çalışmalarına dolayısıyla hem kendilerinin hem de toplumun refah düzeyinin yükselmesine yol açacaktır. Bu bağlamda çalışmanın amacı; Üniversite öğrencilerinin başarılarının, önemli olduğu düşünülen bazı sosyoekonomik faktörlere göre farklılaşıp farklılaşmadığını ve farklılaşan faktörlerde farklılaşmaya en az ve en çok neden olan grupları belirlemektir. Analizde öğrencilerin başarı düzeyinin belirleyicisi olarak alttan aldıkları derslerin sayısı dikkate alınmıştır. Çalışmada, üniversite öğrencilerinin başarılarının, önemli olduğu düşünülen bazı sosyo-ekonomik faktörlere göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek için bir anket formu oluşturulmuştur. Anket formu ile öğrencilere, |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale |
Dergi Adı | The Journal of Academic Social Science |
Dergi ISSN | 2148-2489 |
Dergi Tarandığı Indeksler | Sobiad, İndex Copernicus |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 12-2020 |
Cilt No | 8 |
Sayı | 111 |
Sayfalar | 75 / 85 |
Doi Numarası | 10.29228/ASOS.47343 |
Makale Linki | https://asosjournal.com/?mod=tammetinmakaleadi=key=47343 |