Yazarlar (4) |
![]() Türkiye |
![]() Türkiye |
![]() Dokuz Eylül Üniversitesi, Türkiye |
![]() Dokuz Eylül Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Akıllı telefonlar ve tablet bilgisayarlar çok kullanışlı, taşınması kolay ve günümüzde çok hızlı bir şekilde gelişmekte olan mobil cihazlardır. Bu cihazlar, özellikle genç kullanıcılar tarafından çeşitli internet işlemlerinin yanı sıra boş vakitlerini geçirmek ve çevrimiçi/çevrimdışı oyunlar oynayarak eğlenmek amacıyla da kullanılmaktadır. Gelişen teknolojiler ve bu teknolojiler kullanılarak oynanan bazı oyunlar, öğrencilerin Türkçe kelimeleri ve anlamlarını doğru bir şekilde öğrenmelerini ve düzgün konuşma yeteneklerini oldukça etkilemektedir. Bu çalışmanın amacı, oyun tabanlı öğrenme yöntemi ile öğrencilerin, hem Türkçe kelimelerin anlamlarını hem de eş, yakın ve zıt anlamlarını eğlenerek öğrenmelerini sağlayacak, ayrıca bir kelime ile karşılaştıklarında kendilerine ilk olarak ne çağrıştırdığı bilgisi ile insanların duydukları bir kelime karşısında ne gibi çıkarımlar yaptığı konusunda fikir edinilebilmesini destekleyebilecek, mobil işletim sistemleri (Android ve İOS) üzerinde çevrimiçi ve çevrimdışı çalışabilecek,“Çağrışım” oyun yazılımını anlatmaktır. |
Anahtar Kelimeler |
Bildiri Türü | Tebliğ/Bildiri |
Bildiri Alt Türü | Tam Metin Olarak Yayınlanan Tebliğ (Ulusal Kongre/Sempozyum) |
Bildiri Niteliği | Alanında Hakemli Ulusal Kongre/Sempozyum |
Bildiri Dili | Türkçe |
Kongre Adı | INET-TR; Türkiye'de İnternet |
Kongre Tarihi | 09-12-2013 / |
Basıldığı Ülke | Türkiye |
Basıldığı Şehir | İstanbul |