img
img
Okul Öncesi ve İlköğretim Öğretmenlerinin Duygusal Zekâ ve Öz Yeterlik İnancı ile Sınıf Yönetim Becerileri Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi    
Yazarlar (2)
Hasan Kavgacı
Öğr. Gör. Hediye SAĞLAM DÜZGÜN Öğr. Gör. Hediye SAĞLAM DÜZGÜN
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Nicel araĢtırma yönteminde kurgulanan çalıĢmada iliĢkisel tarama modeli kullanılmıĢtır. AraĢtırmanın çalıĢma grubunu Kastamonu il ve ilçelerindeki Milli Eğitim Bakanlığı‟ na bağlı okul öncesi, ilk ve ortaokullarda görev yapan 376 öğretmen oluĢturmaktadır. AraĢtırmada veri toplama aracı olarak; kiĢisel bilgi formu, sınıf yönetim becerileri ölçeği, duygusal zekâ ölçeği ve öğretmen öz yeterlik inancı ölçeği kullanılmıĢtır. Ele alınan amaçlar doğrultusunda SPSS 21 paket programı kullanılarak betimleyici istatistikler yapılmıĢtır. Sınıf yönetim becerileri, duygusal zekâ ve öz yeterlik düzeylerinin cinsiyet ve görev değiĢkenine göre farklılaĢıp farklılaĢmadığı t testi; yaĢ, mesleki kıdem ve eğitim düzeyine göre farklılaĢıp farklılaĢmadığı ise tek yönlü ANOVA ile incelenmiĢtir. AraĢtırmada duygusal zekâ, öz yeterlik inancı ve sınıf yönetimi becerileri arasındaki iliĢkiyi belirlemek amacıyla Pearson Momentler Korelasyon Katsayıları hesaplanmıĢ, duygusal zekâ ve öz yeterlik inancının sınıf yönetim becerilerini yordayıp yordamadığını belirlemek amacıyla ise çoklu regresyon analizi yapılmıĢtır.AraĢtırma bulguları değerlendirildiğinde cinsiyet, yaĢ, mesleki kıdem ve görevin duygusal zekâ hariç diğer değiĢkenlerle anlamlı düzeyde pozitif iliĢkili olduğu görülmüĢtür. Eğitim düzeyi ise hiçbir değiĢkenle anlamlı düzeyde iliĢkili çıkmamıĢtır. Öz yeterlik inancı, duygusal zekâ ile sınıf yönetim becerileri değiĢkenleri arasında orta düzeyde pozitif yönde anlamlı iliĢki bulunmuĢtur. Regresyon analizi sonuçları araĢtırmanın bağımsız değiĢkenleri olan duygusal zekâ ve öz yeterlik inancının öğretmenlerin sınıf yönetim becerilerinin% 48‟ ini açıkladığını ve her iki …
Anahtar Kelimeler
Bildiri Türü Tebliğ/Bildiri
Bildiri Alt Türü Tam Metin Olarak Yayınlanan Tebliğ (Uluslararası Kongre/Sempozyum)
Bildiri Niteliği Alanında Hakemli Uluslararası Kongre/Sempozyum
Bildiri Dili Türkçe
Kongre Adı 27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi (ICES-UEBK)
Kongre Tarihi 18-04-2018 / 22-04-2018
Basıldığı Ülke Türkiye
Basıldığı Şehir Antalya
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 18

Paylaş