Yazarlar |
Hale Ilgaz
Ankara Üniversitesi, Türkiye |
Mehmet Kokoç
Trabzon Üniversitesi, Türkiye |
Doç. Dr. Arif AKÇAY
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Arif Altun
Hacettepe Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Sürdürülebilir dikkat, dikkatin temel bir bileşeni olmakla birlikte uzun zaman aralıkları boyuncasıklıkla ve beklenmedik bir şekilde gelişen uyaranlara karşı hazır olma hali olarak tanımlanmaktadır.Bireylerin dijital ekranlarla uzun süre vakit geçirdikleri e-öğrenme ortamlarında da sürdürülebilirdikkatin araştırılması önemlidir. Bu çalışmada bilgisayar tabanlı bir sürdürülebilir dikkat testinin normçalışmasının yapılması amaçlanmıştır. Araştırmada iki farklı üniversiteden 201 katılımcı yer almaktadır.Çoklu nesne takibi paradigmasına göre geliştirilmiş olan testten elde edilen verilere göre erkekkatılımcıların sürdürülebilir dikkat performansları kadın katılımcılara göre daha yüksek çıkmıştır. Yaşdeğişkeni açısından ise gruplar arasında anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Bu sürdürülebilir dikkattesti ile e-öğrenme ortamlarının tasarımlarında bireysel farklılıkları dikkate alan uygulamalargeliştirilmesi sürecinde ön değerlendirmeler yapılıp, farklı tasarım önerileri geliştirilebilir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | SCOPUS dergilerinde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | İlköğretim Online |
Dergi ISSN | 1305-3515 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 07-2019 |
Cilt No | 18 |
Sayı | 3 |
Sayfalar | 1036 / 1045 |
Doi Numarası | 10.17051/ilkonline.2019.610166 |
Makale Linki | http://dergipark.org.tr/doi/10.17051/ilkonline.2019.610166 |
Atıf Sayıları | |
TRDizin | 2 |