img
Üniversite Öğrencileri için Bilgisayar Tabanlı Sürdürülebilir Dikkat Testi Norm Çalışması    
Yazarlar
Hale Ilgaz
Ankara Üniversitesi, Türkiye
Mehmet Kokoç
Trabzon Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Arif AKÇAY Doç. Dr. Arif AKÇAY
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Arif Altun
Hacettepe Üniversitesi, Türkiye
Özet
Sürdürülebilir dikkat, dikkatin temel bir bileşeni olmakla birlikte uzun zaman aralıkları boyuncasıklıkla ve beklenmedik bir şekilde gelişen uyaranlara karşı hazır olma hali olarak tanımlanmaktadır.Bireylerin dijital ekranlarla uzun süre vakit geçirdikleri e-öğrenme ortamlarında da sürdürülebilirdikkatin araştırılması önemlidir. Bu çalışmada bilgisayar tabanlı bir sürdürülebilir dikkat testinin normçalışmasının yapılması amaçlanmıştır. Araştırmada iki farklı üniversiteden 201 katılımcı yer almaktadır.Çoklu nesne takibi paradigmasına göre geliştirilmiş olan testten elde edilen verilere göre erkekkatılımcıların sürdürülebilir dikkat performansları kadın katılımcılara göre daha yüksek çıkmıştır. Yaşdeğişkeni açısından ise gruplar arasında anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Bu sürdürülebilir dikkattesti ile e-öğrenme ortamlarının tasarımlarında bireysel farklılıkları dikkate alan uygulamalargeliştirilmesi sürecinde ön değerlendirmeler yapılıp, farklı tasarım önerileri geliştirilebilir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü SCOPUS dergilerinde yayımlanan tam makale
Dergi Adı İlköğretim Online
Dergi ISSN 1305-3515
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 07-2019
Cilt No 18
Sayı 3
Sayfalar 1036 / 1045
Doi Numarası 10.17051/ilkonline.2019.610166
Makale Linki http://dergipark.org.tr/doi/10.17051/ilkonline.2019.610166
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 2
Üniversite Öğrencileri için Bilgisayar Tabanlı Sürdürülebilir Dikkat Testi Norm Çalışması

Paylaş