Yazarlar (4) |
![]() Fırat Üniversitesi, Türkiye |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
![]() |
![]() Hacettepe Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışma, çevrimiçi öğretim ortamlarının ve materyallerinin öğrenme kuramları perspektifinden incelenmesini ya da oluşturulmasını olanaklı kılacak, üzerinde uzlaşılmış bir ölçütler takımı oluşturmak üzere gerçekleştirilmiştir. Bir öğretim tasarım sürecinin, planlanmasından uygulanıp geliştirilmesine kadar geçen tüm aşamalarında öğrenme kuramlarının rehberliğine gereksinim olduğu anlayışıyla gerçekleştirilen çalışmada; öncelikle davranışçı, bilişsel ve yapılandırmacı öğrenme kuramlarının öğrenmeye ilişkin açıklamaları incelenmiştir. Daha sonra, bu açıklamaların öğretim ortam ya da materyallerinde nasıl karşılık bulacağı, öğretimsel uygulamalar türünden belirlenmeye çalışılmıştır. Uzman görüşleri doğrultusunda gözden geçirilen bu ilk ifadeler, 5’li likert tipinde bir ölçek formunda düzenlenmiştir. Ölçek yeniden uzman görüşüne sunulmuş ve alınan görüşler doğrultusunda düzenlenmiştir. 70 maddeden oluşan yeni form kullanılarak; EBA(Eğitim Bilişim Ağı)’dan herkese açık 6 farklı öğretim materyali incelenmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (BÜEFAD) |
Dergi ISSN | 1308-7177 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 06-2019 |
Cilt No | 8 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 707 / 732 |
Doi Numarası | 10.14686/buefad.528904 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/buefad/issue/46051/528904 |
Atıf Sayıları | |
TRDizin | 1 |