Yazarlar |
Ahmet Naci Çoklar
Necmettin Erbakan Üniversitesi, Türkiye |
Erkan Efilti
Necmettin Erbakan Üniversitesi, Türkiye |
Yusuf Levent Şahin
Anadolu Üniversitesi, Türkiye |
Doç. Dr. Arif AKÇAY
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Son yıllarda eğitime, bilgi ve iletişim teknolojilerinin yoğun bir şekilde entegrasyonu söz konusudur. Bu süreçte liderlik ve kullanım şekline yön veren öğretmenler önemli rol oynamaktadır. Bakanlık tarafından yapılan teknolojik yatırımlar ve eğitim sistemin işleyişinde yoğun teknoloji kullanımı gerekliliği nedeni ile öğretmenlerden yoğun bir teknoloji kullanımı beklenilmektedir. Ancak bu beklenti, öğretmenler açısından birtakım olumsuzluklara yol açabilmektedir. Söz konusu olumsuzluklardan birinin, teknolojiden kaynaklı stres anlamında kullanılan ve teknoloji kullanımının bedeli olarak görülen "teknostres" olduğu söylenebilir. Bu araştırmada, dahil oldukları entegrasyon süreci gereği yoğun teknoloji kullanımı zorunluluğunun muhatabı olan öğretmenlerin teknostres nedenlerini belirlemek amaçlanmıştır. Bu amaçla teknolojiyi yoğun bir şekilde kullanan 64 öğretmenden açık uçlu soru formu ile veri toplanmış, içerik analizi ile elde edilen 117 farklı görüşten temalar oluşturulmuştur. Buna göre öğretmenlerin teknostres nedeni olan beş temel neden ifade edilmiştir; kişisel problemler, teknik problemler, eğitim odaklı problemler, sağlık problemleri ve zaman problemi. Ayrıca öğretmenlerin teknostres nedenleri dağılımlarının cinsiyete göre farklılaştığı da görülmüştür. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Turkish Online Journal Of Qualitative Inquiry |
Dergi ISSN | 1309-6591 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 04-2016 |
Cilt No | 7 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 71 / 96 |
Doi Numarası | 10.17569/tojqi.96082 |
Makale Linki | http://dergipark.ulakbim.gov.tr/tojqi/article/view/5000178311 |
Atıf Sayıları | |
TRDizin | 10 |