Yazarlar |
Öğr. Gör. Elif ASLAN
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Aylin Akoğlu
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Türkiye |
Serkan Şengül
Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Günümüzde düzenlenen gastronomi festivalleri hem yerel bölgelerin hem deturistlerin popüler cazibe unsuru haline gelmiştir. Ziyaretçilerin ilgi odağıhaline gelen ve her geçen gün sayısında artış yaşanan gastronomi festivalleriyerel yiyecek ve içeceklerin tanıtılmasında ve destinasyonu ziyaret eden kişisayısının artmasında önemli rol oynamaktadır. Türkiye’de en fazla gastronomifestivali düzenlenen bölge Ege Bölgesi’dir. Bu doğrultuda gastronomi festivalitercihinde ziyaretçilerin memnuniyet ve bağlılık düzeylerini etkileyenfaktörlerin Ege Bölgesi örneğinde belirlenmesi amaçlanmıştır. EgeBölgesi’ndeki festivaller ziyaret edilerek festivallere katılan ziyaretçilere anketuygulanarak nicel bir çalışma gerçekleştirilmiştir. Beş gastronomi festivalinekatılım sağlanmış olup 400 ziyaretçiden elde edilen verilerin analizindeYapısal Eşitlik Modellemesi testi gerçekleştirilmiştir. Araştırmada elde edilensonuçlara göre festival alanı faktörünün ziyaretçilerin memnuniyetini önemliölçüde etkilediği görülmüştür. Ayrıca personel, bilgilendirme yeterliliği veyiyecek içecek faktörünün az da olsa ziyaretçilerin memnuniyetini etkilediği;uygunluk faktörünün ise ziyaretçiler için önemli olmadığı sonucunaulaşılmıştır. |
Anahtar Kelimeler |
memnuniyet,Gastronomi Festivali,bağlılık,ege bölgesi |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi |
Dergi ISSN | 1304 – 4796 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 03-2021 |
Cilt No | 19 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 77 / 94 |
Doi Numarası | 10.18026/cbayarsos.592416 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/762613 |
Atıf Sayıları | |
TRDizin | 2 |