img
MÜZİK DERSİNDE ÖĞRENME ÖĞRETME SÜRECİ İLE İLGİLİ ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ   
Yazarlar
Prof. Dr. Sıtkı AKARSU
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özet
Müzik öğretimi programında, öğretme ve öğrenme süreci içerisinde yer alan bütün değişkenlerin programın kazanımlarına yönelik hazırlanması gerekir. Bu süreçte hedef kitle olan öğrencilerin dersle ilgili düşünceleri de önemlidir. Yapılan bu çalışmada, müzik dersinde öğrenme öğretme süreci içerisinde bulunan yöntemler, teknikler, araçgereç kullanımı, derse katılım, konuların düzeyi ve öğrenmeyi etkileyen faktörlerle ilgili olarak öğrencilerin düşünceleri belirlenmeye çalışılmıştır. Bu çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden olan durum çalışması yapılmıştır. Bu araştırmanın çalışma grubunu, 2017-2018 eğitim öğretim yılında Kastamonu ili merkez ortaokullarından, 23 Ağustos Ortaokulu 8. sınıfa devam eden 93 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmaya ait veriler toplanırken müzik dersini, öğrenme-öğretme süreci açısından değerlendirebilmek için 8. sınıf öğrencilerine yönelik hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Öğrencilerden elde edilen verilerin analizinde ise öncelikle elde edilen veriler çeşitli temalar(kodlar) halinde sınıflandırılmış, daha sonra analiz aşamasında betimsel içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Sonrasında elde edilen bulgular, verilerin analizi aşamasındaki belirlenen temalar(kodlar) dâhilinde, frekans yüzde tabloları şeklinde sunulduktan sonra öğrencilerin cevapları da temalara uygun olarak yazdıkları ifadeler ile birlikte tablo şeklinde verilmiştir. Yapılan bu çalışma sonucunda genel olarak öğrencilerin müzik dersinden keyif aldıkları fakat dersin içeriğinde bulunan bazı kazanımlar, bilgiler ve etkinlikler açısından zorluk yaşadıkları tespit edilmiştir. Bunların yanında akıllı tahtanın yeterli düzeyde kullanılmadığı, ünite testlerinin değerlendirme boyutunda uygulanmadığı, öğrencilerin blok flüt eğitiminde zorlandığı belirlenmiştir. Elde edilen bu sonuçlara bağlı olarak araştırma sonunda bazı önerilerde bulunulmuştur.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Turkish Studies
Dergi ISSN 1468-3849
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 12-2017
Cilt No 12
Sayı 33
Sayfalar 35 / 48
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 2

Paylaş