Yazarlar |
Prof. Dr. Sıtkı AKARSU
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Müzik, insanların duygu, düşünce ve hislerini anlattığı, ulusal ve evrensel bir dildir.İnsanların en güçlü duygularından birisi de inanç olduğu için müzik inancınayrılmaz bir parçası haline gelir. Her duygunun ifade edilmesinde aracı olarakkullanılan melodik kalıplar, dini duyguların da anlatılmasına refakat eder.Ulusal müzik türlerinin sınıflandırılması aşamasında dini musikiye de yer verilir.Türkiye’deki müzik kültürü içerisindeki dini musiki, çok eski dönemleredayanmaktadır ve icra olarak önemli bir yol kat etmiştir. Bu musikiye ait teorik veicra bilgilerinin kazandırılması adına, imam hatip ortaokulları ve liselerinde, aynızamanda İlahiyat fakültelerinin lisans ve lisansüstü düzeylerinde bu eğitimverilmektedir.Günümüzde ilgili eğitim kurumlarının belirli aşamalarında verilmekte olan dinimusiki derslerinin Lisans düzeyindeki öğretim programı ve ders içerikleriincelenmiş, içeriğin icra kabiliyetini, icradaki makamsal seslerin ve perdelerinkazandırılmasını, dini musikideki türlerin seslendirilmesi ile ilgili çalışmalarıdesteklemediği sonucuna varılmıştır. Çözüm önerisi olarak, ders içeriklerinde yenibir düzenleme, ilave etkinlik örnekleri ve makamsal dizi çalışmaları sunulmuştur. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | İTOBİAD |
Dergi ISSN | 2147-1185 |
Dergi Tarandığı Indeksler | Ulakbim |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 12-2018 |
Cilt No | 7 |
Sayı | 4 |
Makale Linki | http://www.itobiad.com/ |