img
ORTAOKUL(5-8) MÜZİK ÖĞRETİMİ PROGRAMI KAZANIMLARININ BLOOM TAKSONOMİSİ ÇERÇEVESİNDE YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM İLKELERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ   
Yazarlar
Prof. Dr. Sıtkı AKARSU Prof. Dr. Sıtkı AKARSU
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışmanın amacı ortaög?retim Müzik Dersi 5. 6. 7. ve 8. sınıfların ög?retim programı kazanımlarının, Bloom taksonomisine bag?lı olarak yapılandırmacı ög?renme kuramına uygunlug?unu inceleyebilmektir. Bu çalışma yapılırken öncelikle yapılandırmacı yaklaşım ile ilgili literatür incelenerek, yapılandırmacı anlayışı temele alan bir ög?retim programının hedeflerinin sahip olması gereken ilkeler belirlenmiştir. Kazanımların uygunlug?unun incelenmesinde, belirlenen 4 ilke temel kriter olarak kabul edilmiştir. Araştırmada 5. 6. 7. ve 8. sınıf Müzik Dersi Ög?retim Programının tüm kazanımları öncelikle bilişsel, duyuşsal ve devinişsel açıdan incelenmiş ve belirlenen 4 ilke çerçevesinde deg?erlendirilmiştir. Bulgular ög?renme alanları ile birlikte sunulmuş; 2. ilkedeki bulgular da bilişsel alanda frekans, yüzde tabloları ile verilerek yorumlanmaya çalışılmıştır. Çalışma sonucunda ög?retim programı kazanımlarının genel olarak yapılandırmacı yaklaşım ilkelerine uygun olarak düzenlenmedig?i sonucuna varılmıştır. İlkög?retim Müzik dersi Ög?retim Programı kazanımlarının yapılandırmacı yaklaşım ilkelerine uygun bir hale getirilmesi için deg?işiklikler yapılması dog?rultusunda önerilerde bulunulmuştur.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi
Dergi ISSN 1300-9206
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 09-2017
Sayı 36
Sayfalar 152 / 170
Makale Linki http://dergipark.gov.tr/ataunigsed/issue/32733
Atıf Sayıları
TRDizin 2

Paylaş