img
Investigation of University Students’ Engagement and Its Relationship to Burnout, Personality Traits and Academic Achievement   
Yazarlar
Doç. Dr. Ezgi MOR
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Erkan KÜLEKÇİ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Mustafa Öztürk AKCAOĞLU
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özet
Eğitim alanında, öğretme ve öğrenme sürecini daha iyi anlamak için araştırmacılar bireylerin tükenmişlik, bağlılık ve kişilik türleri gibi psikolojik özelliklerini incelemektedir. Bu çalışmada, üniversite öğrencilerinin (N=301) okul bağlılığı ile tükenmişlik, kişilik özellikleri ve akademik başarı arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırma verileri Maslach Tükenmişlik Envanteri-Öğrenci Formu, Utrecht İşe Bağlılık Ölçeği-Öğrenci Formu ve Hızlı Büyük Beşli Kişilik Testi ile toplanmıştır. Araştırmanın hipotezlerini test etmek için betimsel istatistikler, basit korelasyon ve çoklu regresyon analizleri yapılmıştır. Veri setine en iyi uyum sağlayan modelin belirlenmesinde adımsal regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırma bulguları, en güçlü ilişkinin tükenmişlik ve okul bağlılığı boyutları arasında olduğunu göstermiştir. Öte yandan, değerlendirilen kişilik özellikleri arasında sadece sorumluluk ile okula bağlılık arasında pozitif orta düzeyde bir ilişki bulunmuştur. Ayrıca okul bağlılığının yeterlik, tükenmişlik, duyarsızlaşma, sorumluluk ve duygusal denge puanları ile yordanabileceği bulunmuştur. Araştırma; okul bağlılığı ile kişilik özellikleri ve tükenmişlik arasındaki ilişkilere dair öğretme ve öğrenme sürecine katkı sağlayacak öneriler sunmaktadır.
Anahtar Kelimeler
academic achievement,personality traits,burnout,school engagement
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Afyon Kocatepe University
Dergi ISSN 1308-1659
Dergi Tarandığı Indeksler Journals Indexed in Eric
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 04-2022
Cilt No 15
Sayı 2
Sayfalar 216 / 238
Doi Numarası 10.30831/akukeg.953112
Makale Linki http://dx.doi.org/10.30831/akukeg.953112