Yazarlar (3) |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmada, öğretmenlik mesleği genel yeterlikleri ile öğretmen yetiştirme programları arasındaki ilişki araştırılmıştır. Araştırmanın verileri bir devlet üniversitesinin eğitim fakültesinde öğrenim görmekte olan 304 lisans öğrencisinden toplanmıştır. Veri toplama aracı olarak öğretmen mesleki yeterliklerinden oluşan bir ölçek ve yenilenen öğretmen eğitim programındaki seçmeli ve zorunlu derslerin listesi kullanılmıştır. Araştırma sonuçları öğrencilerin yeterlik düzeylerinin yüksek olduğunu göstermiştir. Ancak, öğrencilerin yeterlik düzeyleri ile genel not ortalamaları arasındaki korelasyonun düşük olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, okul öncesi öğretmenliği bölümü öğrencilerinin yeterlik puanlarının diğer öğrencilere göre anlamlı derecede yüksek olduğu bulunmuştur. Son olarak, en gerekli meslek bilgisi dersinin ‚Öğretmenlik Uygulaması I-II‛, en az gerekli görülen meslek bilgisi dersinin ise ‚Eğitim Felsefesi‛ olduğu belirtilmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Journal of Computer and Education Research |
Dergi ISSN | 2148-2896 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 10-2020 |
Cilt No | 8 |
Sayı | 16 |
Sayfalar | 545 / 566 |
Doi Numarası | 10.18009/jcer.739602 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/pub/jcer/issue/57410/739602 |
Atıf Sayıları | |
TRDizin | 3 |