img
img
Öğretmen Adaylarının Bakış Açısından Meslek Bilgisi Derslerinin Gereklilik Düzeyi ve Öğretmenlik Mesleği Yeterlikleri   
Yazarlar (3)
Doç. Dr. Mustafa Öztürk AKCAOĞLU Doç. Dr. Mustafa Öztürk AKCAOĞLU
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Dr. Öğr. Üyesi Erkan KÜLEKÇİ Dr. Öğr. Üyesi Erkan KÜLEKÇİ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Ezgi MOR Doç. Dr. Ezgi MOR
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Bu çalışmada, öğretmenlik mesleği genel yeterlikleri ile öğretmen yetiştirme programları arasındaki ilişki araştırılmıştır. Araştırmanın verileri bir devlet üniversitesinin eğitim fakültesinde öğrenim görmekte olan 304 lisans öğrencisinden toplanmıştır. Veri toplama aracı olarak öğretmen mesleki yeterliklerinden oluşan bir ölçek ve yenilenen öğretmen eğitim programındaki seçmeli ve zorunlu derslerin listesi kullanılmıştır. Araştırma sonuçları öğrencilerin yeterlik düzeylerinin yüksek olduğunu göstermiştir. Ancak, öğrencilerin yeterlik düzeyleri ile genel not ortalamaları arasındaki korelasyonun düşük olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, okul öncesi öğretmenliği bölümü öğrencilerinin yeterlik puanlarının diğer öğrencilere göre anlamlı derecede yüksek olduğu bulunmuştur. Son olarak, en gerekli meslek bilgisi dersinin ‚Öğretmenlik Uygulaması I-II‛, en az gerekli görülen meslek bilgisi dersinin ise ‚Eğitim Felsefesi‛ olduğu belirtilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Journal of Computer and Education Research
Dergi ISSN 2148-2896
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 10-2020
Cilt No 8
Sayı 16
Sayfalar 545 / 566
Doi Numarası 10.18009/jcer.739602
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/pub/jcer/issue/57410/739602