img
Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Doğa Dostu Ve Çocuk Katılımı Temelli Dış Mekan Tasarım Yaklaşımlari Bir Proje Önerisi   
Yazarlar
Hatice İlkden Tazebay
Ankara Üniversitesi, Türkiye
Fürüzan Aslan
İnönü Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Nur BELKAYALI
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özet
Okul öncesi dönem, çocuklarının kişiliklerinin şekillendiği önemli bir dönemdir. Öğrenme süreçlerinde dış mekânın eğitim ortamı olarak kullanılması, çocukların fiziksel, sosyal, duygusal ve bilişsel gelişimlerini destekleyici önemli bir araçtır. Bu alanlar çocuk gelişimini destekleyecek şekilde disiplinler arası bir çalışmayla, çocukların, velilerin, okul yönetiminin beklentileri de göz önünde bulundurularak şekillendirilmelidir. Çocuk katılımı bu sürecin önemli bir boyutudur. Kendi haklarını savunabilen, başkalarının hakkına saygı duyan, işbirliği yapabilme bilinci gelişmiş, paylaşımcı, kendi yeteneklerinin farkında olan, kendini özgürce ifade edebilen birer bireyler yetiştirmek için çocukların aktif katılımı önemlidir. Bu teknik not kapsamında, doğa dostu ve çocuk katılım temelli bir anlayışla geliştirilen ve okul öncesi eğitimde kalitenin arttırılmasına yönelik öneri projeye ilişkin değerlendirme, görüş ve bilginin konuyla ilgili uzmanlarla paylaşımını hedeflenmektedir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kastamonu Eğitim Dergisi
Dergi ISSN 1300-8811
Dergi Tarandığı Indeksler ASOS, ISI
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 01-2010
Cilt No 18
Sayı 1
Sayfalar 317 / 322
Makale Linki http://www.kefdergi.com/pdf/18_1/18_1_icindekiler.htm
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 11

Paylaş