img
An Analysis of Turkish Pre-service Preschool Teachers’ Self-image on a Science Education Course    
Yazarlar
Doç. Dr. Volkan ATASOY
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Prof. Dr. Berat AHİ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmen adaylarında fen bilgisi eğitimi dersi sırasında meydana gelen öz imajlarındaki değişiklikleri incelemektir. Çalışmada nitel bir bakış açısı çerçevesinde fenomenolojik araştırma yöntemi kullanılmıştır. Çalışmaya gönüllü olarak toplam 75 okul öncesi öğretmen adayı katılmış ve fen eğitimi dersi süresince kendi durumlarını yansıtacak bir resim çizmeleri ve açıklamaları istenmiştir. Bu çizimlerden elde edilen bulgular bilişsel, uygulama, duyuşsal ve sosyal olmak üzere dört kategori altında toplanmıştır. Bulgular ayrıntılı incelendiğinde, okul öncesi öğretmen adaylarının bilimi anlamakta güçlük çektikleri, öğretmen merkezli bir yaklaşımı vurguladıkları görülmüştür. Ayrıca öğretmen adaylarının fen eğitim dersine yönelik tutarsız duygu ve tutumlar sergiledikleri gözlemlenmiştir. Fen eğitiminin önemli bir unsuru olan sosyal etkileşiminde çok fazla tasvir edilmediği bulunmuştur. Elde edilen bulgular ışığında okul öncesi öğretmen yetiştirme programlarının etkili fen eğitimi sağlayacak şekilde revize edilmesi önerilmektedir. Okul öncesi öğretmen adaylarının yeterli bilgi ve beceriye sahip olmalarında ve olumlu tutumlar geliştirmelerinde öğretmen yetiştiricilerinin ve danışmanların önemli rol oynadığı düşünülmektedir.
Anahtar Kelimeler
Fen eğitimi,okul öncesi,fenomenoloji,çizim
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 1308-7177
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 02-2021
Cilt No 10
Sayı 1
Sayfalar 153 / 168
Doi Numarası 10.14686/buefad.684120
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/pub/buefad/issue/58052/684120