Yazarlar |
Doç. Dr. Volkan ATASOY
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Prof. Dr. Berat AHİ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmen adaylarında fen bilgisi eğitimi dersi sırasında meydana gelen öz imajlarındaki değişiklikleri incelemektir. Çalışmada nitel bir bakış açısı çerçevesinde fenomenolojik araştırma yöntemi kullanılmıştır. Çalışmaya gönüllü olarak toplam 75 okul öncesi öğretmen adayı katılmış ve fen eğitimi dersi süresince kendi durumlarını yansıtacak bir resim çizmeleri ve açıklamaları istenmiştir. Bu çizimlerden elde edilen bulgular bilişsel, uygulama, duyuşsal ve sosyal olmak üzere dört kategori altında toplanmıştır. Bulgular ayrıntılı incelendiğinde, okul öncesi öğretmen adaylarının bilimi anlamakta güçlük çektikleri, öğretmen merkezli bir yaklaşımı vurguladıkları görülmüştür. Ayrıca öğretmen adaylarının fen eğitim dersine yönelik tutarsız duygu ve tutumlar sergiledikleri gözlemlenmiştir. Fen eğitiminin önemli bir unsuru olan sosyal etkileşiminde çok fazla tasvir edilmediği bulunmuştur. Elde edilen bulgular ışığında okul öncesi öğretmen yetiştirme programlarının etkili fen eğitimi sağlayacak şekilde revize edilmesi önerilmektedir. Okul öncesi öğretmen adaylarının yeterli bilgi ve beceriye sahip olmalarında ve olumlu tutumlar geliştirmelerinde öğretmen yetiştiricilerinin ve danışmanların önemli rol oynadığı düşünülmektedir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 1308-7177 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 02-2021 |
Cilt No | 10 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 153 / 168 |
Doi Numarası | 10.14686/buefad.684120 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/pub/buefad/issue/58052/684120 |