Yazarlar |
Deniz Pamuk
Mersin Üniversitesi, Türkiye |
Prof. Dr. Berat AHİ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Söz konusu bu araştırma okul öncesi eğitimini orman okulunda alan çocukların okul fenomuna yönelik deneyimlerini anlamayı amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda araştırma 32 çocuktan oluşan bir çalışma grubuyla yürütülmüştür. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden biri olan fenomenoloji modeli esas alınarak yürütülmüştür. Araştırmanın verilerini çocukların okul hakkındaki çizimleri ve çizimlerine dair yapılan görüşme kayıtları oluşturmaktadır. Elde edilen veriler postpozitivist felsefe temelinde araştırmacı merkezli yöntemlerden biri olan üçgenleme tekniğine dayalı olarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda çocukların ormanı bir mekân olarak algıladıkları ve bu şekilde deneyimledikleri tespit edilmiştir. Orman okullarının çocuk-doğa ilişkisi, keşif duygusu, arkadaşlık ilişkileri ve oyunun çocuğun okul hayatındaki yeri açısından güçlü yönlerinin varlığı tespit edilmiştir. Ayrıca çocukların önemli bir bölümü orman okulunda kendilerini iyi hissettiklerini belirtmişlerdir. Tüm bu sonuçlardan hareketle araştırmacılar farklı paydaşlarla yürütülen çalışmaların önemine dikkat çekmekle birlikte orman okulunun okul denilen fenomu yeniden şekillendirebileceğini ve bunun araştırılmaya değer olduğunu düşünmektedirler. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | ESCI dergilerinde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Eğitimde Nitel Araştrımalar Dergisi |
Dergi ISSN | 2148-2624 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 10-2019 |
Cilt No | 7 |
Sayı | 4 |
Sayfalar | 1 / 22 |
Doi Numarası | 10.14689/issn.2148-2624.1.7c.4s.4m |
Makale Linki | http://enadonline.com/en/archives/volume-7-issue-4 |
Atıf Sayıları | |
TRDizin | 4 |