img
A Phenomenological Study on the School Concept of the Children Attending the Forest School   
Yazarlar
Deniz Pamuk
Mersin Üniversitesi, Türkiye
Prof. Dr. Berat AHİ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özet
Söz konusu bu araştırma okul öncesi eğitimini orman okulunda alan çocukların okul fenomuna yönelik deneyimlerini anlamayı amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda araştırma 32 çocuktan oluşan bir çalışma grubuyla yürütülmüştür. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden biri olan fenomenoloji modeli esas alınarak yürütülmüştür. Araştırmanın verilerini çocukların okul hakkındaki çizimleri ve çizimlerine dair yapılan görüşme kayıtları oluşturmaktadır. Elde edilen veriler postpozitivist felsefe temelinde araştırmacı merkezli yöntemlerden biri olan üçgenleme tekniğine dayalı olarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda çocukların ormanı bir mekân olarak algıladıkları ve bu şekilde deneyimledikleri tespit edilmiştir. Orman okullarının çocuk-doğa ilişkisi, keşif duygusu, arkadaşlık ilişkileri ve oyunun çocuğun okul hayatındaki yeri açısından güçlü yönlerinin varlığı tespit edilmiştir. Ayrıca çocukların önemli bir bölümü orman okulunda kendilerini iyi hissettiklerini belirtmişlerdir. Tüm bu sonuçlardan hareketle araştırmacılar farklı paydaşlarla yürütülen çalışmaların önemine dikkat çekmekle birlikte orman okulunun okul denilen fenomu yeniden şekillendirebileceğini ve bunun araştırılmaya değer olduğunu düşünmektedirler.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Eğitimde Nitel Araştrımalar Dergisi
Dergi ISSN 2148-2624
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 10-2019
Cilt No 7
Sayı 4
Sayfalar 1 / 22
Doi Numarası 10.14689/issn.2148-2624.1.7c.4s.4m
Makale Linki http://enadonline.com/en/archives/volume-7-issue-4