img
İlkokullarda görev yapan öğretmenlerin çevreye yönelik tutumları. Cinsiyet ve mesleki kıdem faktörü.   
Yazarlar
Prof. Dr. Berat AHİ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Sibel Özsoy
Aksaray Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu araştırmanın amacı ilkokullarda görev yapan öğretmenlerin çevreye yönelik tutumlarını belirlemektir. Araştırma 2012-2013 eğitim-öğretim yılı güz döneminde yapılmıştır. Araştırma, enlemsel tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilen betimsel bir çalışmadır. Araştırmaya 53 farklı ilden toplam 878 öğretmen katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Çevresel Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin çevreye yönelik yüksek tutuma (M= 170.42, ss= 15.94) sahip oldukları tespit edilmiştir. Çalışmadan elde edilen bulgular kadın öğretmenlerin erkek öğretmenlere göre çevreye yönelik daha olumlu tutum sergilediklerini göstermiştir (U= 83694, z= -3.18, p= .001, r= 0.1). Mesleki kıdem değişkeni açısından 1-5 yıllık hizmete sahip olan öğretmenlerin (Md= 173, n= 211), 26 yıl ve üstü hizmete sahip öğretmenlere (Md= 166, n= 54); 16-20 yıllık öğretmenlerinde (Md= 174, n= 158), 26 yıl ve üstü hizmeti olan öğretmenlere (Md= 166, n= 54) göre daha yüksek olumlu tutum sergiledikleri sonuçlarına ulaşılmıştır. Öğretmenlerin çevreye yönelik tutumlarının olumlu olması şüphesiz ki öğrencilerine de yansıyacaktır. Bu nedenle, araştırmacılar öğretmenlerin çevreye yönelik tutumlarının belirlenmesinin önemine inanmaktadır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü SSCI, AHCI, SCI, SCI-Exp dergilerinde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kastamonu Eğitim Dergisi
Dergi ISSN 1300-8811
Dergi Tarandığı Indeksler ISI- Web of Science
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 01-2015
Cilt No 23
Sayı 1
Sayfalar 31 / 56
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 16

Paylaş