img
Okul Öncesi Eğitim Programına Kaynaştırılan Çevre Eğitimi Programının Çocukların Çevre Hakkındaki Zihinsel Model Gelişimine Etkisi   
Yazarlar
Prof. Dr. Berat AHİ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Fatma Alisinanoğlu
İstanbul Aydın Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu araştırmanın amacı okul öncesi eğitim alan çocukların okul öncesi eğitim programına kaynaştırılan çevre eğitimi programının çocukların çevre kavramı hakkındaki zihinsel model gelişimine etkisini belirlemektir. Araştırma kapsamında 52, 48-66 aylık çocuklarla çalışılmıştır. Araştırma karma desen modelinde yürütülmüştür. Araştırmanın verilerini çocukların çizimleri oluşturmaktadır. Çizimler Draw An Environment Test-Rubric (DAET-R) aracılığıyla puanlanmıştır. Araştırma sonucunda okul öncesi eğitim programına kaynaştırılan çevre eğitiminin çocukların çevre kavramına yönelik zihinsel modellerinde istendik değişiklikler sağladığı tespit edilmiştir. Bu sonuçtan yola çıkılarak, çevre eğitiminin mümkün olan en erken yaşta verilmesinin önemli olduğu düşünülmektedir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Dergi ISSN 1307-5500
Dergi Tarandığı Indeksler ULAKBİM
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 12-2016
Cilt No 9
Sayı 2
Sayfalar 305 / 329
Doi Numarası 10.9775/kausbed.2016.016