img
48 60 aylık çocukların öğretmen kavramına yönelik algılarının çizimler aracılığıyla incelenmesi    
Yazarlar
Prof. Dr. Berat AHİ Prof. Dr. Berat AHİ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Mehmet Akif Cingi
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Abdullah Oğuzhan Kıldan
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu araştırmada, okul öncesi eğitim alan 48-60 aylık çocukların, öğretmen algılarını çizdikleri resimler aracılığıyla ortaya koymak amaçlanmıştır. Nitel araştırma desenlerinden olgubilim kullanılarak yürütülen araştırmada, amaçsal örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemi kullanılarak çalışma grubu oluşturulmuştur. Kastamonu merkez ilçede yer alan üç anaokulu ve 12 anasınıfında ölçütlere uyan toplam 285 çocuğa ulaşılmış, ön inceleme sonucunda 11 çocuğa ait çizimler uygun olmadığı için çıkarılmış ve toplam 274 çocuk ile çalışma grubu oluşturulmuştur. Araştırmada elde edilen veriler Aykaç (2012) tarafından geliştirilen 'Öğretmen Algı Kodlama Listesi' ne göre analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, çocukların büyük bir çoğunluğu öğretmenlerini insan ve kadın olarak algılamaktadır. Çocuklar öğretmenlerini en çok kırda ve okul bahçesinde ayakta dururken resmetmiştir
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı İlköğretim Online
Dergi Tarandığı Indeksler ULAKBİM
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2016
Cilt No 15
Sayı 1
Sayfalar 77 / 90
Doi Numarası 10.17051/io.2016.97994
Makale Linki http://ilkogretim-online.org.tr/vol15say1/v15s1m5.pdf
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 9
48 60 aylık çocukların öğretmen kavramına yönelik algılarının çizimler aracılığıyla incelenmesi

Paylaş