img
A new strategy in nursing education: From hybrid simulation to clinical practice      
Yazarlar
Füsun Terzioğlu
İstinye Üniversitesi, Türkiye
Gülten Koç
Hacettepe Üniversitesi, Türkiye
Çiğdem Yücel
Hacettepe Üniversitesi, Türkiye
Dr. Öğr. Üyesi Şahika ŞİMŞEK ÇETİNKAYA
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Beril Nisa Yaşar
Mardin Artuklu Üniversitesi, Türkiye
Fatma Uslu Şahan
Hacettepe Üniversitesi, Türkiye
Rabiye Akın
Hacettepe Üniversitesi, Türkiye
Simge Evrenol Öçal
İzmir Katip Çelebi Üniversitesi, Türkiye
Cansu Akdağ
Afyon Kocatepe Üniversitesi, Türkiye
Melih Elçin
Hacettepe Üniversitesi, Türkiye
Merve Mert
Hacettepe Üniversitesi, Türkiye
Sevda Yıldırım
Hacettepe Üniversitesi, Türkiye
Özet
Various instructional environments are used in nurse education to develop students' psychomotor and communication skills, reduce their anxiety levels, and enhance their satisfaction.
Anahtar Kelimeler
Nursing education,Clinical practice,Nursing skills laboratory,Standardized patient,Psychomotor skill,Communication,Anxiety,Satisfaction
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü SSCI, AHCI, SCI, SCI-Exp dergilerinde yayımlanan tam makale
Dergi Adı NURSE EDUCATION TODAY
Dergi ISSN 0260-6917
Dergi Tarandığı Indeksler SCI-Expanded
Dergi Grubu Q1
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 04-2016
Cilt No 39
Sayfalar 104 / 108
Makale Linki https://doi.org/10.1016/j.nedt.2016.01.009
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
WoS 31
Google Scholar 108

Paylaş