img
Türkiye’deki Hemşirelik Lisans Programlarının Web Sayfalarında Bologna Sürecinin Yansımaları   
Yazarlar
Tuğçe Türten Kaymaz
Düzce Üniversitesi, Türkiye
Dr. Öğr. Üyesi Şahika ŞİMŞEK ÇETİNKAYA
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Elif Bakır
Hacettepe Üniversitesi, Türkiye
Yeter Sinem Üzar Özçetin
Hacettepe Üniversitesi, Türkiye
Şenay Gül
Hacettepe Üniversitesi, Türkiye
Nilay Ercan Şahin
Hacettepe Üniversitesi, Türkiye
Fatma Uslu Şahan
Hacettepe Üniversitesi, Türkiye
Seher Başaran
Hacettepe Üniversitesi, Türkiye
Zahide Tunçbilek
Hacettepe Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışma, ülkemizde hemşirelikte lisans programını yürüten üniversitelerin web sayfalarında yer alan Bologna Süreci'ne ilişkin bilgilerin incelenmesi amacıyla yürütülmüştür. Bu tanımlayıcı çalışma kapsamına Yükseköğretim Kurulu bünyesinde bulunan ve hemşirelikte lisans programı yürüten tüm devlet ve vakıf üniversiteleri alınmıştır. Veriler, 1 Mayıs - 1 Haziran 2015 tarihleri arasında çalışma kapsamına alınan üniversitelerin web sayfaları incelenerek toplanmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen değerlendirme formu kullanılmıştır. Veriler sayı ve yüzde olarak değerlendirilmiştir. Çalışma kapsamına alınan üniversitelerin %77.2'si devlet üniversitesi olup %65.3'ünün üniversitelerin ana sayfalarında yer alan linkten Bologna sürecine ilişkin bilgilere ulaşılmıştır. Üniversitelerin büyük çoğunluğunda (%87.1) program hakkında genel bilgiye yer verildiği, %44'ünde zorunlu ve %41'inde seçmeli Avrupa Kredi Transferi Sistemi kredisine uyulmadığı belirlenmiştir. Hemşirelikte lisans programında sekiz anabilim dalı tarafından yürütülen temel hemşirelik derslerinin çoğunluğunda ders bilgi paketi mevcut olduğu (%68.1-%77.6); derslerin Ders Bilgi Paketlerinde Avrupa Kredi Transferi Sistemi kredisine (%72.3-%82.7) yer verildiği ve öğrenci iş yükünün hesaplandığı (%54.2-%65.6) bulunmuştur. Çalışmada, hemşirelikte lisans programını yürüten üniversitelerin web sayfalarının Bologna Sürecine ilişkin tam bir bilgi içermediği bulunmuştur. Bologna Sürecine ilişkin eksik ve yanlış bilgi verilmemesi için Yükseköğretim Kurulu tarafından oluşturulacak standart bir format doğrultusunda tüm üniversitelerin web sayfalarını güncellemeleri önerilmektedir
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Journal of Higher Education and Science
Dergi ISSN 2146-5959
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 04-2017
Cilt No 7
Sayı 1
Sayfalar 91 / 97
Doi Numarası 10.5961/jhes.2017.187
Makale Linki http://higheredu-sci.org/doi.php?doi=10.5961/jhes.2017.187
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 2
Türkiye’deki Hemşirelik Lisans Programlarının Web Sayfalarında Bologna Sürecinin Yansımaları

Paylaş