Yazarlar (2) |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
![]() |
Özet |
Reklamlar, tüketicilerin farklı güdülerine hitap ederek tüketicileri satın alma davranışına iten çeşitli imgeler, metaforlar ve anlamlar içerir. Turizm reklamları, turizm alanyazınında yer alan çeşitli güdülenme kuramları çerçevesinde hazırlanmaktadır. Bu araştırma, göstergebilimin reklam görsellerinde kullanılan turizm güdülerinin işlevini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bu araştırmada, çevrimiçi satış yapan seyahat acentanlarının 2015 yılı Kurban Bayramı tatili temalı reklam görselleri incelenmiştir. Örnek olay incelemesi kapsamında beş farklı seyahat acentasına ait beş reklam görseli üzerinde göstergebilimsel çözümleme yapılmıştır. Hazırlanan bu görsellerde, turizmde güdülenme kuramlarının ne şekilde kullanıldığı incelenerek yorumlanmıştır. Bu kapsamda görsellerde kullanılan güdülerin, birçok farklı imge ve metaforla aktarma amacı taşıdığı görülmüştür |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | SSCI, AHCI, SCI, SCI-Exp dergilerinde yayınlanan tam makale |
Dergi Adı | Turar Turizm ve Araştırma Dergisi |
Dergi ISSN | 2147-0618 |
Dergi Tarandığı Indeksler | ASCI Asian Science Citation Index |
Dergi Grubu | Q4 |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 07-2016 |
Cilt No | 5 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 65 / 78 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/551562 |