img
img
Turizmde Güdülenme Kuramları Kapsamında Seyahat Acentalarının Reklam Görsellerinin Analizi   
Yazarlar (2)
Doç. Dr. Çağdaş AYDIN Doç. Dr. Çağdaş AYDIN
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Ceren Aydın
Devamını Göster
Özet
Reklamlar, tüketicilerin farklı güdülerine hitap ederek tüketicileri satın alma davranışına iten çeşitli imgeler, metaforlar ve anlamlar içerir. Turizm reklamları, turizm alanyazınında yer alan çeşitli güdülenme kuramları çerçevesinde hazırlanmaktadır. Bu araştırma, göstergebilimin reklam görsellerinde kullanılan turizm güdülerinin işlevini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bu araştırmada, çevrimiçi satış yapan seyahat acentanlarının 2015 yılı Kurban Bayramı tatili temalı reklam görselleri incelenmiştir. Örnek olay incelemesi kapsamında beş farklı seyahat acentasına ait beş reklam görseli üzerinde göstergebilimsel çözümleme yapılmıştır. Hazırlanan bu görsellerde, turizmde güdülenme kuramlarının ne şekilde kullanıldığı incelenerek yorumlanmıştır. Bu kapsamda görsellerde kullanılan güdülerin, birçok farklı imge ve metaforla aktarma amacı taşıdığı görülmüştür
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü SSCI, AHCI, SCI, SCI-Exp dergilerinde yayınlanan tam makale
Dergi Adı Turar Turizm ve Araştırma Dergisi
Dergi ISSN 2147-0618
Dergi Tarandığı Indeksler ASCI Asian Science Citation Index
Dergi Grubu Q4
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 07-2016
Cilt No 5
Sayı 2
Sayfalar 65 / 78
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/551562
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 7

Paylaş