Yazarlar |
Ceren Aydın
|
Dr. Öğr. Üyesi Çağdaş AYDIN
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmada 1936 yılında Ankara’da açılan ve Ankara’nın bir markası haline gelen AkmanBoza’nın, Marka Kimliği Prizması (Brand Identity Prism) Modeli ile ele alınmasıamaçlanmıştır. Bu modelden hareketle Akman Boza’nın nasıl markalaştığı, söz konusumodelde yer alan boyutlarla nasıl örtüştüğü ve işletmenin 83 yıl boyunca aynı marka adıaltında nasıl hizmet verdiği açıklanmaya çalışılmıştır. Araştırmada nitel araştırma tasarımıbenimsenmiştir. Bu doğrultuda işletmenin bugünkü sahibi ve işletmeye 1990’yılından berihizmet veren boza ustası ile sözlü tarih yönteminden yararlanılarak görüşmeler yapılmıştır.Ayrıca görüşmelerle birlikte, işletme hakkında ikinci kaynaklar üzerinden dokümantaraması da gerçekleştirilmiştir. Veriler 2018 yılının Ocak ile Mart ayları arasındatoplanmıştır. Elde edilen veriler çerçevesinde Akman Boza markasının, Marka KimliğiPrizması’nın boyutları olan fiziksel yapı, marka- tüketici ilişkisi, yansıma, marka kişiliği,kültür ve öz imaj boyutları ile örtüştüğü görülmüştür. Bu çalışmanın sonuçlarının, yöreselyiyecek ve içecekleri belirli bir işletme ve marka altında sunmak isteyen işletmeler için birörnek oluşturması beklenmektedir. Ayrıca bu çalışmanın, Cumhuriyet’in ilk yıllarındakurulan ve markalaşan diğer hizmet işletmelerinin marka kimliği boyutlarını ele alacakçalışmalara ışık tutması açısından önem arz ettiği düşünülmektedir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Journal of Tourism and Gastronomy Studies |
Dergi ISSN | 2147-8775 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2019 |
Cilt No | 7 |
Sayı | 4 |
Sayfalar | 2539 / 2549 |