img
img
Examination of Metaphoric Perceptions of Prospective Teachers Regarding the Concept of "Pedagogical Formation"   
Yazarlar (3)
Doç. Dr. Muhammed SALMAN Doç. Dr. Muhammed SALMAN
Türkiye
Doç. Dr. Adem YILMAZ Doç. Dr. Adem YILMAZ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Muammer ERGÜN Doç. Dr. Muammer ERGÜN
Türkiye
Devamını Göster
Özet
Bu araştırmada, Eğitim fakültesi bünyesinde bulunan farklı bölümlerdeki öğretmen adayları ile pedagojik formasyon sertifika programlarında okuyan kursiyerlerin “pedagojik formasyon” kavramına yönelik algılarının metaforlar aracılığıyla belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma sürecinde nitel araştırma yaklaşımlarından olgu bilim fenomenoloji kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu olasılığa dayalı örnekleme metodu kullanılarak belirlenmiş olan 180 pedagojik formasyon sertifika programı kursiyeri ve farklı bölümlerde okuyan 247 eğitim fakültesi öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından hazırlanan ve iki açık uçlu sorudan oluşan bir form kullanılmıştır. İlk olarak katılımcıların mezun oldukları ya da halen okudukları bölümlerini yazmaları istenilmiştir. Daha sonra “Pedagojik formasyon sertifika programı kursu………………………….gibidir. Çünkü………………………………….” şeklinde boş bırakılan bir ifadeyi metafor kullanarak doldurmaları istenilmiştir. Araştırma sonucunda pedagojik formasyon kursiyerlerinin XX farklı kategoride, eğitim fakültesinde bulunan öğretmen adaylarının ise XX farklı kategoride metafor ürettikleri ve yalnızca doğa metaforu kategorisinin her iki grupta da ortak olarak yer aldığı belirlenmiştir. Araştırma sonuçları dikkate alındığında, pedagojik formasyon sertifika programları eğitim fakültesi öğretmen adayları için yetersiz ve birçok eksikliği bulunan ve öğretmen olabilmek için gerekli olan kriterleri tam olarak sağlayamayan bir program olarak anlaşılmakta, pedagojik formasyon sertifika programı kursunu alan kursiyerler açısından bakıldığında ise, mesleğe girişte bir önkoşul ve öğretmen …
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı International Online Journal of Educational Sciences
Dergi ISSN 1309-2707
Dergi Tarandığı Indeksler Education Full Text (H. W. Wilson) Database Covarage List
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 07-2021
Cilt No 13
Sayı 3
Sayfalar 754 / 776
Doi Numarası 10.15345/iojes.2021.03.009
Makale Linki https://iojes.net/index.jsp?mod=sayi_detay&sayi_id=1492