img
img
STEM Eğitiminde Okul Dışı Öğrenme Ortamları: Kastamonu Bilim Kampı   
Yazarlar (4)
Çağrı Avan
Cihan Gülgün
Doç. Dr. Adem YILMAZ Doç. Dr. Adem YILMAZ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Kamil Doğanay
Devamını Göster
Özet
Değişen dünya, okul dışı öğrenmeyi ve günlük yaşam problemlerinin çözümünü çok önemli bir konuma getirmiştir. Bu çalışmanın amacı TÜBİTAK 4004 Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları kapsamında gerçekleştirilen “Geleceğin Mühendisleri İş Başında!-2” projesinin sonuçlarını sunmaktır. Çalışma kapsamında mühendislik, bilim,  astronomi ve sanat alanlarında uygulamalı olarak gerçekleştirilen etkinliklerin öğrencilerin bilimsel süreç becerileri, eleştirel düşünme, problem çözme becerileri ve astronomiye yönelik ilgileri üzerindeki etkisi ortaya konulmuştur. Projede Kastamonu’da 7 ve 8. sınıfta öğrenim gören gönüllü 45 öğrenci bir haftalık kampa alınmıştır. Öğrencilere ön test - son test olarak ölçekler uygulanmış ve değişimler incelenmiştir. Öğrencilerin kamp sonunda bilimsel süreç becerilerini kullanma düzeyleri, eleştirel düşünme ve problem çözme becerileri ve astronomiye karşı ilgileri anlamlı olarak son test lehine değişmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı Journal of STEAM Education
Dergi ISSN 2651-3986
Dergi Tarandığı Indeksler Google Scholar, ROAD, Index Copernicus, Türk Eğitim Indeksi, Academic Resource Index ResearchBib, ASOS Index, CiteFactor
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 06-2019
Cilt No 2
Sayı 1
Sayfalar 39 / 51
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/pub/steam/issue/48084/601443
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 55

Paylaş