Yazarlar (4) |
![]() |
![]() |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
![]() |
Özet |
Değişen dünya, okul dışı öğrenmeyi ve günlük yaşam problemlerinin çözümünü çok önemli bir konuma getirmiştir. Bu çalışmanın amacı TÜBİTAK 4004 Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları kapsamında gerçekleştirilen “Geleceğin Mühendisleri İş Başında!-2” projesinin sonuçlarını sunmaktır. Çalışma kapsamında mühendislik, bilim, astronomi ve sanat alanlarında uygulamalı olarak gerçekleştirilen etkinliklerin öğrencilerin bilimsel süreç becerileri, eleştirel düşünme, problem çözme becerileri ve astronomiye yönelik ilgileri üzerindeki etkisi ortaya konulmuştur. Projede Kastamonu’da 7 ve 8. sınıfta öğrenim gören gönüllü 45 öğrenci bir haftalık kampa alınmıştır. Öğrencilere ön test - son test olarak ölçekler uygulanmış ve değişimler incelenmiştir. Öğrencilerin kamp sonunda bilimsel süreç becerilerini kullanma düzeyleri, eleştirel düşünme ve problem çözme becerileri ve astronomiye karşı ilgileri anlamlı olarak son test lehine değişmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale |
Dergi Adı | Journal of STEAM Education |
Dergi ISSN | 2651-3986 |
Dergi Tarandığı Indeksler | Google Scholar, ROAD, Index Copernicus, Türk Eğitim Indeksi, Academic Resource Index ResearchBib, ASOS Index, CiteFactor |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 06-2019 |
Cilt No | 2 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 39 / 51 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/pub/steam/issue/48084/601443 |