img
img
TÜBİTAK Tarafından Desteklenen Bilim Şenliklerine (4007) Yönelik İlkokul/Ortaokul Öğrencilerinin ve Atölye Liderlerinin Görüşlerinin Belirlenmesi   
Yazarlar (5)
Cihan Gülgün
Doç. Dr. Adem YILMAZ Doç. Dr. Adem YILMAZ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Çağrı Avan
Buket Ertuğrul Akyol
Kamil Doğanay
Devamını Göster
Özet
Bilim şenlikleri genellikle Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı okullar marifetiyle gerçekleştirilen ve TÜBİTAK tarafından desteklenen (bütçe, materyal vb.) bir araştırma ve proje çalışması etkinliğidir. Bilim şenliklerinin en önemli amacı öğrencilere farklı bakış açıları kazandırmak ve fen bilimleri alanına yönelik olumlu tutum geliştirmelerini sağlamaktır. Bu amaçla yapılan bu çalışmada, Kastamonu ilinde 2018-2019 eğitim öğretim yılında gerçekleştirilen TÜBİTAK 4007 Bilim Şenliği projesi ilköğretim öğrencileri ve atölye liderlerinin görüşleri doğrultusunda incelenmiştir. Araştırma sürecinde tarama yöntemi kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak organizasyon değerlendirme ve katılımcı değerlendirme ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın örneklem grubunu 10-11 Ekim 2018 tarihleri arasında bilim şenliğini ziyaret eden 1200 ilkokul ve ortaokul öğrenci ile yine aynı tarihlerde bilim şenliğinde görev yapan 50 kişilik atölye liderleri oluşturmaktadır. Elde edilen çalışma sonuçları SPSS 23.0 programı kullanılmak suretiyle betimsel analize tabi tutulmuştur. Çalışma sonucunda ilköğretim öğrencilerinin ve atölye liderlerinin oldukça yüksek düzeyde memnuniyet duydukları ve benzer projelerin tekrarlanması konusunda görüş belirttikleri belirlenmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı Journal of STEAM Education
Dergi ISSN 2651-3986
Dergi Tarandığı Indeksler Google Scholar, ROAD, Index Copernicus, Türk Eğitim Indeksi, Academic Resource Index ResearchBib, ASOS Index, CiteFactor
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 06-2019
Cilt No 2
Sayı 1
Sayfalar 52 / 67
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/pub/steam/issue/48084/601458
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 43

Paylaş