Yazarlar |
Pınar Ayyıldız
Ankara Medipol Üniversitesi, Türkiye |
Doç. Dr. Adem YILMAZ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırmada Rosch ve Collins (2020) tarafından geliştirilen “The Ready, Willing, and Able Leader Scale of Student Leadership Capacity (RWAL)” isimli ölçeğin Türkçeye uyarlanması, geçerlik ve güvenirlik çalışmasının yapılması amaçlamaktadır. Araştırmada nicel araştırma yaklaşımlarından tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu basit tesadüfi örnekleme yöntemi ile belirlenmiş Türkiye’nin Batı Karadeniz bölgesinde bulunan bir devlet üniversitenin eğitim fakültesinde öğrenim gören 351 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Çalışma sonuçları SPSS 25.0 ve AMOS 24.0 programları ile analiz edilmiştir. Yapılan DFA analizi sonucunda X2/Sd değerinin 3.17, RMSEA değerinin .05, NFI değerinin .92, NNFI değerinin .96, CFI değerinin .97, RMR değerinin .05, SRMR değerinin .05 ve AGFI değerinin .90 olduğu belirlenmiştir. RWAL ölçeğinin Türkçe formunun CR değerlerinin .70, AVE değerlerinin .50 ve Cronbach’s Alpha değerlerinin .70 ve üzerinde olduğu belirlenmiştir. %27’lik alt grup üst grup ortalamalarının karşılaştırılması sonucunda tüm maddelerin anlamlı farklılık oluşturduğu ve güvenilir düzeyde olduğu belirlenmiştir. Elde edilen sonuçlar RWAL ölçeğinin Türkçe’ye uyarlanan formunun geçerli ve güvenilir olduğunu ve uygun değer aralıklarında bulunduğunu göstermektedir. |
Anahtar Kelimeler |
Bildiri Türü | Tebliğ/Bildiri |
Bildiri Alt Türü | Özet Metin Olarak Yayımlanan Tebliğ (Uluslararası Kongre/Sempozyum) |
Bildiri Niteliği | Alanında Hakemli Uluslararası Kongre/Sempozyum |
Bildiri Dili | Türkçe |
Kongre Adı | 3.Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi |
Kongre Tarihi | 30-09-2021 / 03-10-2021 |
Basıldığı Ülke | Türkiye |
Basıldığı Şehir | Çevrim İçi |