img
Mantık ve Felsefe Eğitiminin Bosna Hersek teki Tarihsel Gelişimi    
Yazarlar
Doç. Dr. Deniz KUNDAKÇI Doç. Dr. Deniz KUNDAKÇI
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu metinde, Osmanlı Dönemi’nde Bosna’da felsefe ve özellikle mantık eğitimi alanında yapılan çalışmalar incelendikten sonra, günümüzde Bosna-Hersek’te felsefenin toplumsal uzlaşı ve hoşgörü açısından taşıdığı önem üzerine odaklanılacaktır. Bu manada, özet ifadelerle de olsa, tarihsel bir takım sistem, kurum ve doktrinlerin değişmesiyle birlikte Bosna eğitim sistemi ve bir bilgi türü olarak felsefenin üzerindeki yansımaları izlenecektir. Çalışma boyunca üzerinde önemle durulacak konular ise, Aristoteles mantığının Osmanlı dönemi Bosna’sındaki etkileri, bu dönem Bosna’da hem Müslüman hem de Hıristiyan nüfusun mantık ve felsefe alanında yaptıkları çalışmalar ve dönemin eğitim kurumlarının özellikleri ve Yugoslavya’nın bir parçası olarak Bosna-Hersek’te felsefe alanında yapılan gelişmeler olacaktır. Son olarak da günümüz Bosna-Hersek’indeki mevcut felsefe kurumları ve eğitim alanındaki formel gelişmeler ele alınacaktır. Metin tarihsel ve felsefi süreci betimleyici ve kısmen de yorumlayıcı bir metotla kaleme alınmıştır. Çalışmada genel anlamıyla verilmek istenen mesaj ise, “Bosna-Hersek’te tarihsel bağlamda köklü bir felsefe ve mantık geleneğinin olduğu” “mevcut etnik ve kültürel farklılıkların ayrımcılık yerine zenginlik olarak yorumlamanın gerekli olduğu” ve “toplumsal uzlaşının sağlanması için felsefenin dünden daha çok teşvik edilmesinin gerekliliği” olarak ifade edilebilir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
Dergi ISSN 1300-8811
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 04-2012
Cilt No 20
Sayı 2
Sayfalar 689 / 700
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 2

Paylaş