img
Yükseköğretim Kurumlarında Yaban Hayatı Eğitimi Önemi ve Karşılaşılan Sorunlar   
Yazarlar
Prof. Dr. Erol AKKUZU
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Prof. Dr. Sabri ÜNAL
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Dr. Öğr. Üyesi Özkan EVCİN
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özet
Yaban hayatı eğitiminin yükseköğretim kurumlarında yer alması süreci Türkiye ve gelişmiş batı ülkelerinde farklılıklar arzetmektedir. Özellikle Türkiyede yaban hayatı ile ilgili program ve bölümlerin açılması hususu son yıllara kadar gerekli ilgiyigörmemiştir. Türkiyede yaban hayatı eğitimi üniversitelerde ön lisans, lisans ve lisansüstü düzeyde verilmektedir. Ön lisansdüzeyinde Av ve Yaban Hayatı ve Avcılık ve Yaban Hayatı programları mevcut olup çeşitli üniversiteler bünyesinde sayılarıgün geçtikçe artmaktadır. Lisans düzeyinde Yaban Hayatı Ekolojisi ve Yönetimi bölümleri çoğunlukla orman fakülteleribünyesinde yer almaktadır. Aktüel olarak orman fakülteleri dışında açılan tek bölüm Uşak Üniversitesi Ziraat ve Doğa BilimleriFakültesinde yer almaktadır. Bu derlemede, yaban hayatı eğitiminin önemi, Türkiye ve özellikle gelişmiş batı ülkelerindekitarihi süreç, yaban hayatının ekonomiye katkısı, yaban hayatı eğitimi alan mezunların iş olanakları, sorunlar ve çözüm önerileriüzerinde durulmuştur.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Diğer (Teknik, not, yorum, vaka takdimi, editöre mektup, özet, kitap krıtiği, araştırma notu, bilirkişi raporu ve benzeri)
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan teknik not, editöre mektup, tartışma, vaka takdimi ve özet türünden makale
Dergi Adı Turkish Journal of Forestry
Dergi Tarandığı Indeksler CAB Abstracts, Zoological Records, Open Academic Journals Index (OAJI), TÜBİTAK-ULAKBİM Life Sciences Database
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 05-2015
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 2

Paylaş