img
img
Çok Kültürlülük Bağlamında Çocuklara Yönelik Kütüphane Hizmetleri     
Yazarlar (1)
Doç. Dr. Güler DEMİR Doç. Dr. Güler DEMİR
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Çeşitliliğin yalnız, ülkelerin çoğunluğunun niteliği olması nedeniyle değil aynı zamanda hemen her bağlamda tüm dünyanın artık global bir iletişim içinde olması nedeniyle de, birlikte uyumlu yaşamayı sağlamak üzere, çok kültürlülük ve çok dillilik benimsenmelidir. Bu, tüm çeşitliliklere karşı hoşgörü, empati ve anlayış geliştirmek anlamında da oldukça önemlidir. Çok kültürlü anlayışa dayanan hizmetler geliştirmeye çalışan kütüphaneler, farklı kültürel topluluklardan tüm insanların hem çoğunluk dil/ dilleri hem de kendi dillerinde çeşitli kaynaklardan eşit ve ücretsiz yararlanmalarını sağlarlar. IFLA’nın “Çok Kültürlü Topluluklar: Kütüphane Hizmetleri Kılavuzu” adlı, üçüncü ve son basımı olan ve 2009 yılında basılan bu belgesi, bütün kültürel etnik ve dilsel azınlıklara, ayırım gözetmeksizin ve eşit koşullarda, tercih ettikleri dillerde ve kültürlerini yansıtacak biçimde kütüphane hizmetlerinin sağlanması gerektiği mesajını verir. Bu bağlamda, uluslararası çapta en iyi uygulama, öneri ve politikalardan seçilmiş örnekler de sunulmaktadır. Bu belge, yukarıda sözü geçen kılavuzun çevirisidir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli ulusal dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı Bilgi Ve Belge Araştırmaları
Dergi ISSN 2148-8975
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 08-2019
Sayı 11
Sayfalar 40 / 59
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/781676
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 2
Google Scholar 1

Paylaş