Yazarlar |
Doç. Dr. Güler DEMİR
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Çocuk edebiyatında önemli bir yeri olan fablların büyük çoğunluğunu yorumlayanlar daha çok didaktik önerileri üzerinde durmaktadırlar. Ancak, bu çalışmada, fablların içeriklerinin, örneğin bazı hayvanlara ve/veya ekolojik dengeye ilişkin önyargılar, yanlış algılar oluşturmak gibi çocuklar üzerinde olumsuz etkiler de oluşturabileceği ileri sürülmektedir. Çocukların okumaları için seçilecek kaynak/literatürün belirlenmesi bu bağlam içinde önemli bir sorumluluktur. Eğitmenler/öğretmenler ile kütüphanecilerin işbirliği ve dayanışma içinde bir seçim politikası geliştirmeleri; pedagojik bilgi ve deneyimlerin yardımı ile çocuklara bu konuda danışmanlık yapmaları uzun vadede yarar sağlayacaktır.bu alan çalışması, okuma parçalarında kullanılan metaforların çocuğun yaratıcılığı ile bilişsel, ruhsal ve sosyal gelişimini desteklemesine karsın, çocuğun doğa, evren ve insanlara ilişkin algılarında önyargı oluşturmaması tersine hoşgörü, empati ve sevgi kazandırması gerektiğini göstermek amacı ile yapılmıştır |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Eğitim Bilim Toplum Dergisi |
Dergi ISSN | 1303-9202 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2017 |
Cilt No | 3 |
Sayı | 60 |
Sayfalar | 50 / 79 |