img
Halk kütüphanesi hizmetlerinde çok kültürlülük ve gelişmiş uygulama örnekleri   
Yazarlar
Doç. Dr. Güler DEMİR
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özet
Gittikçe küreselleşen dünyamızın yapısına ilişkin etnik ve kültürel çeşitlilik çerçevesinde gelişmenin ön koşulu, tüm birey ve grupların hak ve özgürlüklerinin, yaş, cinsiyet, din, inanç, dil, kültür ve benzeri farklılıklarına bakılmaksızın olabildiğince eşit biçimde temsili ile bu yapının devlet politikaları ve yasal dayanaklarla korunmasıdır. Bu bağlamda ortaya çıkan ve beraberliği sağlayacak bir harç niteliği taşıyan çok-kültürlülük, bir başka deyişle çoğulcu ve çok-kültürcü anlayış tüm devlet mekanizmaları ve toplumsal katmanlarda içselleştirilmesi gereken bir olgudur. Halk kütüphaneleri, bilgi verici, eğitsel, kültürel ve benzeri işlevleri ile çok-kültürlü grupların gereksinimleri doğrultusunda plan ve politikalar geliştirmeleri durumunda bu harcı en fazla sağlamlaştıran araçlardır. Literatüre dayanan bu çalışmada halk kütüphanelerinde çok-kültürlü hizmet anlayışının önemi ve dünyada bu anlamda ileri uygulamaları olan ülke örnekleri ile beraber Türkiye'deki durumun irdelenmesi amaçlanmaktadır. Çok-kültürlü yapıyı benimseyerek hizmet veren halk kütüphanelerinin, önyargılar ve ayırımcılıktan uzak, farklı kültürlerin uzlaşı içinde buluşması olanaklarını sunan zeminler olacağına ve toplumun kolektif bilincini bu anlayışla besleyerek farkındalık yaratacağına inanılmaktadır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Eğitim Bilim Toplum Dergisi
Dergi ISSN 1303-9202
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 03-2016
Cilt No 14
Sayı 54
Sayfalar 106 / 133
Makale Linki http://www.egitimbilimtoplum.com.tr/index.php/ebt/issue/view/78/showToc
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 1

Paylaş