Yazarlar |
Doç. Dr. Havva KAÇAN
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Funda Gümüş
Dicle Üniversitesi, Türkiye |
Doç. Dr. Eren YILDIZ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmanın amacı, özel gereksinimli ve normal gelişim gösteren çocuğa sahip ebeveynlerin çocuk cinsel istismarı bilgi ve tutum düzeylerini karşılaştırmaktır. Araştırma kesitsel, tanımlayıcı, ilişki arayıcı desende olup, örneklemini 153 normal çocuk ve 75 özel gereksinimli çocuk ebeveyni olmak üzere toplam 228 ebeveynden oluşmuştur. Verilerin toplanmasında Kişisel Bilgi Formu ve Ebeveynler İçin Çocuk İstismarı Bilgi/Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Çocuk İstismarı Bilgi ve Tutum düzeyi üzerinde açıklayıcılık gücü olan tek bağımsız değişkenin eğitim durumu olduğu saptandı ve bu değişken ile oluşturulan modelde, eğitim durumunun Çocuk İstismarı Bilgi ve Tutum Ölçeği toplam puan üzerindeki değişimin %2,9’unu açıkladığı belirlendi. Ebeveynlerin %94,8’inin çocuğa yönelik cinsel istismar hakkında daha önceden eğitim almadıkları, ancak bilgi sahibi oldukları belirlendi. Ebeveynlerin cinsel istismara yönelik bilgi ve tutumunun ebeveynlerin eğitim durumundan etkilendiği saptandı. Bu bağlamda, ruh sağlığı ve psikiyatri hemşirelerinin düzenleyeceği okul temelli programlar ile farkındalıkları arttırılmalıdır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Current Approaches in Psychiatry |
Dergi ISSN | 1309-0658 |
Dergi Tarandığı Indeksler | EBSCO, CINAHL, ULAKBİM TR Dizin |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 01-2023 |
Cilt No | 15 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 139 / 148 |
Doi Numarası | 10.18863/pgy.1271623 |
Makale Linki | dergiporg.tr/en/journal/612/article/1271623/author/files |