Yazarlar (2) |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
![]() |
Özet |
Giriş Zihinsel engelli çocuğa sahip annelerin fiziksel, duygusal ve ekonomik yönlerden büyük bir yük altında oldukları bilinmektedir. Bu çalışma zihinsel engelli çocuğu olan annelere anksiyete ve stresle başa çıkma tutumlarına yönelik verilen eğitim programının etkinliğini değerlendirmek amacıyla yapılmıştır. Gereç ve Yöntem Araştırma tek gruplu ön test -son test modeline dayalı yarı deneysel bir çalışmadır. Çalışma zihinsel engelli çocuğa sahip 100 annenin katılımından oluşmaktadır. Çalışma 6 haftalık bir eğitim programını kapsamaktadır. Verilerin toplanmasında her bir katılımcıya eğitim öncesi ve sonrasında Beck Anksiyete Ölçeği (BAI) ve sorunla başa çıkma tutumlarını değerlendirmek için Başa Çıkma Tutumları Ölçeği (COPE) uygulanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde sayı, yüzde, ortalama, standart sapma bağımlı gruplar t-testi kullanılmıştır. Bulgular Anksiyete eğitim öncesi ön test puan ortalaması (M =11.960), eğitim sonrasında (M =7.620) anlamlı azaldı (t=4.693, p |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Uluslararası alan indekslerindeki dergilerde yayınlanan tam makale |
Dergi Adı | Sağlık Akademisi Kastamonu |
Dergi ISSN | 2548-1010 |
Dergi Tarandığı Indeksler | ENSCO, iNDEX COPERNICUS, TÜRK MEDLİNE |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 08-2024 |
Cilt No | 9 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 301 / 315 |
Doi Numarası | 10.25279/sak.1271970 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/pub/sak/issue/82482 |