img
img
Zihinsel Engelli Çocuğa Sahip Annelere Verilen Anksiyete ve Stresle Başa Çıkma Tutumları Eğitim Programının Etkinliğinin Değerlendirilmesi    
Yazarlar (2)
Doç. Dr. Havva KAÇAN Doç. Dr. Havva KAÇAN
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Mustafa Denizol
Devamını Göster
Özet
Giriş Zihinsel engelli çocuğa sahip annelerin fiziksel, duygusal ve ekonomik yönlerden büyük bir yük altında oldukları bilinmektedir. Bu çalışma zihinsel engelli çocuğu olan annelere anksiyete ve stresle başa çıkma tutumlarına yönelik verilen eğitim programının etkinliğini değerlendirmek amacıyla yapılmıştır. Gereç ve Yöntem Araştırma tek gruplu ön test -son test modeline dayalı yarı deneysel bir çalışmadır. Çalışma zihinsel engelli çocuğa sahip 100 annenin katılımından oluşmaktadır. Çalışma 6 haftalık bir eğitim programını kapsamaktadır. Verilerin toplanmasında her bir katılımcıya eğitim öncesi ve sonrasında Beck Anksiyete Ölçeği (BAI) ve sorunla başa çıkma tutumlarını değerlendirmek için Başa Çıkma Tutumları Ölçeği (COPE) uygulanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde sayı, yüzde, ortalama, standart sapma bağımlı gruplar t-testi kullanılmıştır. Bulgular Anksiyete eğitim öncesi ön test puan ortalaması (M =11.960), eğitim sonrasında (M =7.620) anlamlı azaldı (t=4.693, p
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Uluslararası alan indekslerindeki dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı Sağlık Akademisi Kastamonu
Dergi ISSN 2548-1010
Dergi Tarandığı Indeksler ENSCO, iNDEX COPERNICUS, TÜRK MEDLİNE
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 08-2024
Cilt No 9
Sayı 2
Sayfalar 301 / 315
Doi Numarası 10.25279/sak.1271970
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/pub/sak/issue/82482