Yazarlar (2) |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Amaç: Hemşirelik ve Türkçe öğretmenliği öğrencilerinde kitap okumanın eleştirel düşünme üzerine etkisinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır.Gereç ve Yöntem: Tanımlayıcı olarak yapılan bu araştırmada, öğrencileri tanıtıcı özellikler ve öğrencilerin kitap okuma alışkanlıklarından oluşan tanıtıcı özellikler formu ve Kaliforniya Eleştirel Düşünme Eğilimleri Ölçeği (KEDEÖ) ile toplanmıştır. Araştırmanın evren ve örneklemini Kastamonu Üniversitesi Fazıl Boyner Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü ve Eğitim Fakültesi Türkçe Öğretmenliği Bölümü’nde tüm sınıflarda kayıtlı 586 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmacı tarafından bilgilendirildikten sonra kendi isteği ile araştırmaya katılmayı kabul eden 361 öğrenci araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Mart-Nisan 2014 tarihleri arasında toplanan verilerin istatiksel analizinde t testi, aritmetik ortalama, standart sapma, ortanca, frekans ve yüzdelik hesapları kullanarak … |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli ulusal dergilerde yayınlanan tam makale |
Dergi Adı | Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Hemşirelik E-Dergisi |
Dergi ISSN | xxxx-xxxx |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2015 |
Cilt No | 3 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 25 / 37 |
Makale Linki | https://Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik E-Dergisi |