img
img
Schoolıng Actıvıty Defınıtıon of a Group of Nursıng Student on Overcomıng The Stress   
Yazarlar (2)
Doç. Dr. Havva KAÇAN Doç. Dr. Havva KAÇAN
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Dr. Öğr. Üyesi Münevver Aybüke ÇIKRIK Dr. Öğr. Üyesi Münevver Aybüke ÇIKRIK
Devamını Göster
Özet
Amaç: Bu araştırma, Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik öğrencilerine verilen stresle baş etme eğitiminin etkinliğini değerlendirmek amacıyla yapılmıştır. Materyal ve Metod: Çalışma, 2012-2013 Eğitim-öğretim döneminde stresle baş etme dersini alan ve araştırmaya katılmaya kabul eden hemşirelik II. sınıf öğrenciler ile tamamlanmıştır. Verilerin toplanmasında öğrencileri tanımlayıcı form ve Stresle Başa Çıkma Tarzları Ölçeği (SBTÖ) kullanılmıştır. Öğrencilere eğitim öncesi SBTÖ uygulanmış, eğitim kapsamında 14 haftalık stresle baş etme eğitimi verilmiş, eğitim sonrasında öğrencilere SBTÖ yeniden uygulanmıştır. Bulgular: Araştırma bulgularına göre stres ile baş etme eğitimi öncesi ve sonrası, SBTÖ toplam ve alt ölçek puan ortalamalarında anlamlı farklılık bulunmuştur (p< 0.05). Ölçek, kendine güvenli yaklaşım, iyimser yaklaşım puan ortalaması anlamlı bir şekilde artarken, çaresiz yaklaşım ve boyun eğici yaklaşım anlamlı şekilde azalmaktadır. Öğrencilerin, kendine güvenli yaklaşım, iyimser yaklaşım, çaresiz yaklaşım, boyun eğici yaklaşım alt ölçeğinden aldıkları puanların eğitim öncesi ve eğitim sonrası durumuna göre sonuç anlamlı bulunmuştur (p< 0, 05). Psikolojik rahatsızlık geçiren öğrenciler ile eğitim arasında ilişki anlamlı bulundu. Sonuç: Hemşirelik öğrencilerine ders kapsamında verilen stresle baş etme tarzları eğitimle geliştirilebilir. Üniversite de eğitim gören hemşirelik öğrencileri başta olmak üzere farklı bölümlerde okuyan öğrencilerin müfredat programlarına konulması öğrencilerin koruyucu ruh sağlığı açısından önemlidir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Uluslararası alan indekslerindeki dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı Journal of Psychıatry and Psychologıcal Researches
Dergi ISSN 2016-7231
Dergi Tarandığı Indeksler DOAJ
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2016
Cilt No 7
Sayı 1
Doi Numarası 10.17360/UHPPD
Makale Linki www. uhpdergisi.com
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Schoolıng Actıvıty Defınıtıon of a Group of Nursıng Student on Overcomıng The Stress

Paylaş