img
img
Preservice Mathematics Teachers’ Opinions About Technology Assisted Argumentation Based Teaching Practice    
Yazarlar (2)
Samet Korkmaz
Prof. Dr. Abdullah Çağrı BİBER Prof. Dr. Abdullah Çağrı BİBER
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Bu çalışmanın amacı, ortaokul matematik öğretmen adaylarının teknoloji destekli argümantasyon tabanlı öğretim uygulamasıyla ilgili görüşlerini belirlemektir. Katılımcılar, 2019-2020 öğretim yılı güz döneminde, bir devlet üniversitesinin eğitim fakültesinin üçüncü sınıfta öğrenim gören ve o dönem Analitik Geometri- I dersini alan 21 ortaokul matematik öğretmen adayıdır. Çalışmada nitel araştırma yaklaşımlarından biri olan durum çalışması kullanılmıştır. Veriler beş yapılandırılmış sorudan oluşan bir form kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizinde nitel veri analiz tekniklerinden betimsel analiz ve içerik analizi kullanılmıştır. Araş tırma sonucunda katılımcıların büyük bir bölümünün teknoloji destekli argümantasyon tabanlı öğretimin verimli olduğunu düşündükleri görülmüştür. Öğretmen adaylarının hem bir öğretmen hem de bir öğrenci gözüyle yaptıkları değerlendirmeler, bu tarz bir öğretim uygulamasının avantaj ve dezavantajlarına ilişkin farklı görüşlere sahip olduklarını ortaya koymuştur. Öğretmen adaylarının bu tarz bir öğretimin, onların teknoloji kullanımına ilişkin yeterliklerine pozitif etkisi olduğunu, somutlaştırma ve materyal kullanarak görselleştirme becerilerini geliştirdiğini ifade ettikleri görülmüştür. Ayrıca teknoloji destekli argümantasyon tabanlı öğretime uygun konularla ilgili görüşlerde geometri konularının öne çıktığı tespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kahramanmaras Sutcu Imam Universitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Dergi ISSN 1304-8120
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 08-2022
Cilt No 19
Sayı 2
Sayfalar 545 / 558
Doi Numarası 10.33437/ksusbd.854263
Makale Linki http://dx.doi.org/10.33437/ksusbd.854263
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 1
Preservice Mathematics Teachers’ Opinions About Technology Assisted Argumentation Based Teaching Practice

Paylaş