Yazarlar |
Prof. Dr. Abdullah Çağrı BİBER
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Prof. Dr. Abdulkadir TUNA
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Ahmet Cem Polat
|
Fatih Altunok
|
Uğur Küçükoğlu
|
Özet |
Destekleme ve yetiştirme kurslarıyla ilgili katılımcı öğrencilerin görüşlerinin tespitinin amaçlandığı bu çalışmaya, 2016-2017 eğitim öğretim yılında Türkiye'nin Orta Karadeniz Bölgesinde bulunan iki ildeki 4 ortaokuldan toplam 119 sekizinci sınıf öğrencisi katılmıştır. Katılımcı öğrencilerin ailelerinin ekonomik olarak orta ve düşük gelirli oldukları ve öğrencilerin neredeyse tamamının sadece okulda yürütülen destekleme kursları yardımıyla TEOG sınavlarına hazırlandıkları söylenebilir. Nitel araştırma yaklaşımlarından örnek olay deseniyle yürütülen bu araştırmayla elde edilen veriler içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Buna göre, öğrenciler kurslarla normal dersler arasında öğretmenlerinin ders anlatımı bakımından fark olmadığını belirtmişlerdir. En çok tercih edilen dersler Matematik, Türkçe ve İngilizce olup, öğrencilerin kursların sınav başarılarında etkili olduğunu düşünmeleri ve kursların ücretli olması durumunda kursa devam edeceklerini belirtmeleri de araştırmada elde edilen önemli bulgulardandır. Araştırmada ortaya çıkan sonuçların idareciler, öğretmenler ve veliler için kursların daha etkili bir şekilde yürütülebilmesi ve eksikliklerin giderilebilmesi için yol gösterici olacağı düşünülmektedir |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli ulusal dergilerde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Bayburt Eğitim fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 1307-1076 |
Dergi Tarandığı Indeksler | SOBİAD |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 06-2017 |
Cilt No | 12 |
Sayı | 23 |
Sayfalar | 103 / 119 |
Makale Linki | http://dergipark.gov.tr/befdergi/issue/30012 |