Yazarlar |
Gökhan Er
|
Prof. Dr. Abdullah Çağrı BİBER
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırmanın amacı, 2001–2017 yılları arasında ülkemizde matematik eğitimialanında yapılmış ve YÖK veri tabanında yer alan yüksek lisans ve doktoradüzeyindeki deneysel desenli tezleri inceleyerek, deneysel araştırmaların geneldurumunu ortaya koymaktır. Bu çalışmada tezlerin yıllara, üniversitelere vecinsiyete göre dağılımları, deneylerin uygulanma süreleri, normallik, kalıcık testiuygulamaları ve veri analizinde kullanılan testler incelenmiştir. Araştırmanınevrenini belirtilen yıllar arasında yazılmış ve YÖK veri tabanında Matematik EğitimiAna Bilim Dalında bulunan 308 adet lisansüstü tez oluştururken; araştırmanınörneklemini bu tezler arasından seçilen yüksek lisans düzeyinde 94 ve doktoradüzeyinde 17 olmak üzere toplam 111 adet lisansüstü deneysel tez oluşturmaktadır.Belirlenen tezler, 9 ölçüt baz alınarak incelenmiş, inceleme sonucunda elde edilenveriler excel programında düzenlenerek kaydedilmiştir. Kaydedilen verilerin frekansdeğerleri hesaplanarak analiz edilmiştir. Meta-analiz yöntemle incelenen tezlerdenelde edilen bulgulara göre, yapılan deneysel araştırmaların çoğunda; yarı-deneyselyöntemin tercih edildiği, çalışmalarda yapılan istatistiksel veri analiz testlerinden ttestinin tercih edildiği belirlenmiştir. Bu araştırma sonunda elde edilen bulguların,matematik eğitimi alanında bundan sonra yapılacak olan deneysel araştırmalara ışıktutacağı düşünülmektedir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | MSKU Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 2148-6999 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 05-2020 |
Cilt No | 7 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 24 / 34 |
Doi Numarası | 10.21666/muefd.646744 |
Atıf Sayıları | |
TRDizin | 3 |