img
444 Sistemi Kapsamında İlk Kez 5. Sınıf Derslerine GirenMatematik Öğretmenlerinin Öğrenciler Hakkındaki Görüşleri   
Yazarlar
Levent Karabıyıkoğlu
Prof. Dr. Abdullah Çağrı BİBER Prof. Dr. Abdullah Çağrı BİBER
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özet
4+4+4 eğitim sistemi, zorunlu eğitim sürecinde birçok yeniliği beraberinde getirmiştir. Budeğişikliklerin en başında 8 yıl olan zorunlu eğitimin 12 yıla çıkartılması gelmektedir. Ayrıca ikinci4 ile birlikte bir önceki öğretim yılına kadar ilkokulda sınıf öğretmenlerinin rehberliğinde 5 yılınıtamamlamayı bekleyen öğrenciler, bu yıldan itibaren kendilerini 5. sınıfta zorunlu eğitimin“ortaokul” kısmında ve farklı bir okulda bulmuşlardır. Üstelik artık derslerine branş öğretmenlerigirmektedir. Bu araştırmanın amacı, 4+4+4 sistemi ile birlikte ilk kez 5.sınıf matematik derslerinegiren ilköğretim matematik öğretmenlerinin öğrenciler hakkındaki düşüncelerini belirlemek,öğretmenlerin ilgili görüşleri ile cinsiyet ve mesleki tecrübeleri arasında ilişki olup olmadığınıincelemektir. Özel durum çalışması yöntemi kullanılan araştırmanın katılımcılarını, Kastamonu ilmerkezindeki devlet ortaokullarında 5. sınıf matematik öğretmeni olarak görev yapan 45 matematiköğretmeninden oluşmaktadır. Araştırma kapsamında elde edilen veriler içerik analizi yönteminegöre incelenmiştir. Araştırma sonucunda; çalışmaya katılan matematik öğretmenlerinin büyük birkısmının 5.sınıf öğrencilerinin seviyesine inebilme konusunda kendilerini başarılı buldukları ve5.sınıflarda matematik derslerine branş öğretmenlerinin girmesi gerektiğini düşündükleri, sınıfhâkimiyeti sağlamada erkek öğretmenlerin bayanlara göre daha fazla zorlandıkları söylenebilir.Ayrıca öğretmenler 5.sınıfları diğer sınıflara göre daha samimi bulduklarını, öğrencilerin çocuksudavranışlar sergilediklerini, buna rağmen ödevlerine daha çok önem verdiklerini ve öğrencilerin ençok sayılarla ilgili konularda zorlandıklarını belirtmişlerdir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Ondokuz Mayis University Journal of Education
Dergi ISSN 1300-302X
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 06-2019
Cilt No 38
Sayı 1
Sayfalar 98 / 112
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 1

Paylaş