Yazarlar |
Prof. Dr. Abdullah Çağrı BİBER
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Prof. Dr. Lütfi İNCİKABI
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmanın amacı ilköğretim matematik öğretmen adaylarının fonksiyonlar kavramı ile ilgili kurdukları problemlerin analizini SOLO taksonomisine göre yapmaktır. Çalışmada kullanılan yöntem durum çalışmasıdır. Çalışmanın katılımcıları 67 ilköğretim matematik öğretmen adayından oluşmaktadır. Araştırmanın bulgularına göre, ilköğretim matematik öğretmenlerinin fonksiyon konusuna ait bilgileri uygun öğretim yöntemlerinin kullanılması ile gelişime açıktır. Ayrıca, öğretmen adaylarının bilgi seviyeleri çoğunlukla tek yönlü, çok yönlü ve ilişkisel yapı seviyelerinde iken soyutlanmış yapı seviyesinde bilgiye sahip olan çok az öğretmen adayı olduğu görülmüştür. Bu çalışmanın sonuçları sınıf için öğretim faaliyetlerinde kurdukları problemlerin öğrenciler için model oluşturacak olan öğretmen adaylarının fonksiyonlarla ilgili kavramsal eksikliklerinin giderilmesi gerekliliğine işaret etmektedir |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 1306-7850 |
Dergi Tarandığı Indeksler | Ulakbim |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 12-2016 |
Cilt No | 12 |
Sayı | 3 |
Sayfalar | 796 / 809 |
Makale Linki | http://dergipark.ulakbim.gov.tr/mersinefd/article/view/5000169301/5000178813 |