img
Problems Posed by Prospective Elementary Mathematics Teachers in the Concept of Functions An Analysis Based on SOLO Taxonomy   
Yazarlar
Prof. Dr. Abdullah Çağrı BİBER Prof. Dr. Abdullah Çağrı BİBER
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Prof. Dr. Lütfi İNCİKABI Prof. Dr. Lütfi İNCİKABI
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışmanın amacı ilköğretim matematik öğretmen adaylarının fonksiyonlar kavramı ile ilgili kurdukları problemlerin analizini SOLO taksonomisine göre yapmaktır. Çalışmada kullanılan yöntem durum çalışmasıdır. Çalışmanın katılımcıları 67 ilköğretim matematik öğretmen adayından oluşmaktadır. Araştırmanın bulgularına göre, ilköğretim matematik öğretmenlerinin fonksiyon konusuna ait bilgileri uygun öğretim yöntemlerinin kullanılması ile gelişime açıktır. Ayrıca, öğretmen adaylarının bilgi seviyeleri çoğunlukla tek yönlü, çok yönlü ve ilişkisel yapı seviyelerinde iken soyutlanmış yapı seviyesinde bilgiye sahip olan çok az öğretmen adayı olduğu görülmüştür. Bu çalışmanın sonuçları sınıf için öğretim faaliyetlerinde kurdukları problemlerin öğrenciler için model oluşturacak olan öğretmen adaylarının fonksiyonlarla ilgili kavramsal eksikliklerinin giderilmesi gerekliliğine işaret etmektedir
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 1306-7850
Dergi Tarandığı Indeksler Ulakbim
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 12-2016
Cilt No 12
Sayı 3
Sayfalar 796 / 809
Makale Linki http://dergipark.ulakbim.gov.tr/mersinefd/article/view/5000169301/5000178813
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 2

Paylaş