img
Farklı Öğretim Kademelerindeki Öğrencilerin Problem Çözme Becerisi Algılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi   
Yazarlar
Prof. Dr. Abdullah Çağrı BİBER Prof. Dr. Abdullah Çağrı BİBER
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Ali Yiğit Kutluca
Özet
Bu araştırmanın amacı; farklı öğretim kademelerindeki öğrencilerin problem çözme becerisi algılarını cinsiyet, başarı ve okul türü değişkenleri açısından incelemektir. Uygulama; bir devlet üniversitesi, bir Anadolu lisesi, bir meslek lisesi ve bir genel lisede öğrenim gören 479 öğrenci (244 kız; 235 erkek) ile gerçekleştirilmiştir. Öğrencilerin problem çözme becerisi algılarını belirlemek için Heppner ve Petersen, (1982) tarafından geliştirilen Problem Çözme Envanteri yöneltilmiştir. Bunun yanında cinsiyet, genel not ortalaması, matematik dersi notu ve okul türü gibi veriler de toplanmıştır. Araştırma sonucunda; öğrencilerin problem çözme becerisi algılarıcinsiyet, okul türü ve genel not ortalaması arasında anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Ulaşılan sonuçlar, ilgili literatür ışığında değerlendirilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli ulusal dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Abant İzzet Baysal Üniversitesi EğitimFakültesi Dergisi
Dergi ISSN 1303-0493
Dergi Tarandığı Indeksler ASOS
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 04-2013
Cilt No 13
Sayı 2
Sayfalar 276 / 288
Makale Linki http://www.efdergi.ibu.edu.tr/
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 2

Paylaş