img
Matematik Öğretmen Adaylarında İki Değişkenli Fonksiyonların Limiti Kavramının Yapılandırılmasının İncelenmesi   
Yazarlar
Prof. Dr. Abdullah Çağrı BİBER Prof. Dr. Abdullah Çağrı BİBER
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Ziya Argün
Gazi Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu araştırmanın amacı, iki değişkenli fonksiyonlarda limit kavramının matematik öğretmen adayları tarafından nasıl yapılandırıldığını incelemektir. Burada ortaöğretim matematik öğretmen adaylarının limit kavramının öğrenilmesinde güçlük çektikleri noktalar tespit edilmeye çalışılmış, elde edilen bilgi ve deneyimlerin genel anlamda limit kavramının soyutlanmasında, yapılandırılmasında ve öğretiminin geliştirilmesinde kullanılabileceği düşünülmektedir. Araştırma için bir devlet üniversitesinin orta öğretim fen ve matematik alan eğitimi bölümü matematik öğretmenliği anabilim dalı 2. sınıfında öğrenim gören 37 öğrenciye açık uçlu sorulardan oluşan bir yazılı anket uygulanmış ve bazı adaylarla yarı yapılandırılmış görüşmeler yürütülmüştür. Bu makale çerçevesinde konu ile doğrudan ilişkili olan 3 soruya öğrencilerin verdikleri cevapların analizine ve adaylarla yapılan mülakatın sonuçlarına yer verilmiştir. Elde edilen bulgulara göre; "iki değişkenli bir fonksiyonun bir noktada limiti varsa bu limit, limitin arandığı noktaya yaklaşma şeklinden bağımsızdır" ifadesinin matematiksel olarak ne anlama geldiğini adayların tam olarak anlayamadıkları görülmektedir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 1306-7850
Dergi Tarandığı Indeksler ULAKBİM – SBVT
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 08-2012
Cilt No 8
Sayı 2
Sayfalar 56 / 66
Makale Linki http://dergipark.ulakbim.gov.tr/mersinefd
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 4

Paylaş