Yazarlar |
Prof. Dr. Abdullah Çağrı BİBER
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırmanın amacı ilköğretim matematik öğretmenliği lisans programında öğrenim gören öğrencilerin bu program ile ilgili memnuniyet düzeylerini belirlemek ve genel olarak program ile ilgili düşüncelerini tespit etmektir. Öğrencilerden alınan görüşler doğrultusunda üniversite bazında bazı konularda değişiklikler yaparak öğrenci memnuniyetini arttıracak tedbirler alınabilir. Yöntem olarak betimsel tarama modelinin benimsendiği bu nitel çalışmadan elde edilen verilere içerik analizi uygulanmıştır. Araştırma, 2012 2013 öğretim yılı bahar döneminde Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi İ lköğretim Matematik Öğretmenliği Programında öğrenim gören 38 ikinci sınıf, 48 üçüncü sınıf ve 15 dördüncü sınıf öğrencisi olmak üzere toplam 101 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. 1. sınıf öğrencileri, üniversite eğitimi hakkında henüz yeterli bilgi sahibi olamayacakları düşüncesiyle uygulama kapsamına alınmamıştır. Araştırmanın verileri öğretmen adaylarına yöneltilen Matematik öğretmenliğini isteyerek mi tercih ettiniz? ve Şu anda bu bölümde okuyor olmaktan mutlu musunuz? Sebepleri ile birlikte düşüncelerinizi yazınız. şeklindeki açık uçlu sorular yardımıyla toplanmıştır. Sonuç olarak Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Programına devam eden öğrencilerin matematik öğretmenliği programında verilen eğitimden dolayı mutlu oldukları, ancak adayların atanamama korkusu ve sosyal imkânların kısıtlılığından dolayı mutsuz oldukları söylenebilir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli ulusal dergilerde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Kastamonu Eğitim Dergisi |
Dergi ISSN | 1300-8811 |
Dergi Tarandığı Indeksler | ISI |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 09-2013 |
Cilt No | 21 |
Sayı | 3 |
Sayfalar | 1253 / 1270 |
Makale Linki | http://www.kefdergi.com/ |