Yazarlar |
Dr. Öğr. Üyesi Sarper BÜTEV
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Tayfun Pirselimoğlu Ben O Değilim (2014) filminde, başkasının yerine geçen biradamın gerçekdışı deneyimi üzerinden varoluşçu felsefenin gözde temalarından birisi olan öteki ya da başkası sorununu Kara Film türüne özgü kimi motifleri kendi niyetleri doğrultusunda dönüştürerek işledi. Düşünür Emmanuel Mounier’e göre, klasik felsefenin başkası temasını garip biçimde hasıraltı ettiği yerde başkası teması varoluşçu felsefenin en önemli fetihlerinden bir olmuştu (1986: 138). Pirselimoğlu da bir başkası olma temasının en büyük takıntılarından biri olduğunu söylemişti1. Dolayısıyla bu yazı Ben O Değilim’de görüntüleşen “başkası imgesi” ile varoluşçuluğun en gözde temalarından biri olan “başkası teması” arasında ne türden bir bağlantı kurulabileceğini araştırıyor. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | SineFilozofi |
Dergi ISSN | 2547-9458 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 09-2017 |
Cilt No | 2 |
Sayı | 3 |
Sayfalar | 3 / 34 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/324817 |