Yazarlar |
Dr. Öğr. Üyesi Gülşen ULAŞ KARAAHMETOĞLU
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Dr. Öğr. Üyesi Zeynep ARABACI
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Amaç: Çalışma, akademisyenlerin stres ve performans düzeylerini belirlemeyi ve tanıtıcı özellikleri ile stres ve performans düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemeyi amaçladı. Yöntem: Tanımlayıcı tipteki araştırma, 315 öğretim elemanı ile gerçekleştirildi ve veriler “Tanıtıcı Bilgi Formu, Stres Değerlendirme Ölçeği ve Performans Değerlendirme Ölçeği” ile toplandı. Bulgular: Akademisyenlerin, stres puanları orta düzeyde 32,24 (SS=7,26) bulundu. Kurum odaklı performans puanlarının 16,99 (SS=2,00), takım çalışması odaklı performans puanlarının 21,44 (SS=3,10) ve toplam performans puanlarının 38,44 (SS=4.61) olduğunu belirlendi. Sonuç: Akademisyenlerin, görevindeki yükselmenin performans düşüşüne neden olduğu ve genç, bekâr, çocuğu olmayan, işiyle ilgili olumsuzlukları olan, düzenli beslenmeyen, kronik hastalığı olan, düzenli ilaç ve alkol kullananların stres düzeyinin daha yüksek olduğu sonucuna varıldı. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Uluslararası alan indekslerindeki dergilerde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi |
Dergi ISSN | 2149-018X |
Dergi Tarandığı Indeksler | EBSCO, Index Copernicus, TR Dizin |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 12-2023 |
Cilt No | 10 |
Sayı | 3 |
Sayfalar | 293 / 300 |
Doi Numarası | 10.54304/SHYD.2023.65707 |
Makale Linki | https://shydergisi.org/jvi.aspx?pdir=shyd&plng=tur&un=SHYD-65707 |
Atıf Sayıları |